אולם מסחר שבוע היהלומים

סיכום שבוע היהלומים: עם הפנים לעתיד

 

שבוע היהלומים הבינלאומי, שנערך בבורסת היהלומים ב-5-7 בפברואר, ננעל היום (רביעי) בתחושה אופטימית. באירוע השתתפו כ-500 קניינים מכ-30 מדינות, ובמהלכו הציגו כ-200 חברות יהלומים ותכשיטים באולם המסחר. את התערוכה ליוותה מערכת get-diamonds-show, שסייעה לקניינים זרים למצוא יהלומים בקרב המציגים הישראלים.

 

לצפייה בגלריה משבוע היהלומים הישראלי בקרו בדף הבית

 

שבוע היהלומים הבינלאומי עמד השנה בסימן חדשנות טכנולוגית, ובמהלכו הציגה הבורסה שלושה פרויקטים חדשים ומסקרנים: חנות וירטואלית בעליבאבא, וחממה טכנולוגית.

 

בחזרה לימים הגדולים

 

באירוע הפתיחה שנערך ביום שני, אירחה הנהלת הבורסה, בראשות הנשיא יורם דבש, את שר הכלכלה, אלי כהן, ושורה של בכירים. הנשיא ציין בדבריו כי "אלי כהן הוא השר שעשה הכי הרבה למען תעשיית היהלומים בישראל, ויחד אתו הנהלת הבורסה עושה הכל על מנת להוביל את הענף קדימה ולהחזירו לימיו הגדולים".

 

קורן דבש שבוע היהלומים
צילום: שלושה צלמים

 

שר הכלכלה סיפר כי לקח על עצמו להחזיר את תעשיית היהלומים למקומה המכובד, ולכן הוקמה הוועדה לבחינת אשראי וצמיחה בענף היהלומים בישראל, בראשות המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, נעמה קאופמן-פס. בסיום דבריו, הוענק הדו"ח לנשיא דבש, שבירך על עבודת הוועדה, וציין כי יישום מסקנותיה עשוי לסייע לענף היהלומים הישראלי לחזור לצמיחה ולהובלה עולמית.

 

שר הכלכלה שבוע היהלומים
צילום: שלושה צלמים

 

הדו"ח עצמו בהחלט נשא בשורה: המלצתו המרכזית היא להעמיד לענף היהלומים אשראי בהיקף של מיליארד שקלים בערבות המדינה. בנוסף, המליצה הוועדה להשקיע במעבדה לחדשנות, לסייע במימון כנסים בחו"ל והבאת קניינים לישראל, בקידום זירות מסחר מקוונות, בהקמת מפעל לליטוש יהלומים גדולים, ועוד.

 

באירוע נאמו גם ראש העיר רמת גן, מר ישראל זינגר, נציג חברת אלרוסה, יבגני אגוריב, ונשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן.

 

חנות וירטואלית

 

בהמשך יומו הראשון של שבוע היהלומים, השיקה הבורסה גם שותפות רשמית עם עליבאבא, והפכה לבורסה הראשונה באתר שמציעה יהלומים ותכשיטים ללקוח הסופי. בחנות יציגו כ-150 יהלומנים ישראלים, תחת חסות הבורסה.

 

בורסת היהלומים הישראלית עליבאבא
צילום: Alibaba

 

 

חממה טכנולוגית: להחזיר את הייצור לישראל

 

ביום שלישי, יומו השני של שבוע היהלומים, נפתחה החממה הטכנולוגית החדשה, במשרדיה בקומה ה-30 בבניין יהלום. החממה הטכנולוגית תהווה מרכז חדשנות, שיעניק תמיכה כספית וארגונית לחברות סטארט-אפ שיפתחו טכנולוגיות הקשורות לענף היהלומים.

 

המדען הראשי בורסת היהלומים
צילום: IDE

לחממה עשויים להצטרף סטארט-אפים בתחומים של רובוטיקה, לייזר, טכנולוגיות מתקדמות אחרות לייצור יהלומים, מציאות וירטואלית, פלטפורמות שיווק חדשניות ועוד.

 

לטקס פתיחת החממה הוזמן המדען הראשי, ד"ר עמי אפלבאום, ונשאו בו דברים נשיא הבורסה דבש, ומ"מ יו"ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי. נשיא הבורסה אמר כי החממה תשדך בין המומחיות והניסיון של תעשיית היהלומים הישראלית, למקוריות והיצירתיות של אומת הסטארט-אפ. מולדבסקי, המכהן גם כיו"ר ועדת החממה הטכנולוגית, ציין כי מושקעת מחשבה רבה בבחירת הסטארט-אפים לחממה. המדען הראשי שיבח את הפרויקט, והבטיח לספק לו תמיכה פיננסית. לדבריו, מדובר במהפכה שעשויה להחזיר חלק גדול מייצור היהלומים לישראל.

 

אולם המסחר בורסת היהלומים
צילום: שלושה צלמים

 

בערב יום שלישי, נערך אירוע קוקטייל לא מעונב במלון "ליאונרדו סיטי טאוור", שכלל ארוחה קלה ומוזיקה יוונית.

 

שבוע היהלומים ננעל ביום רביעי, לאחר שלושה ימים מרגשים ומלאי פעילות וחידושים, ששמו את ישראל שוב במרכז המפה של ענף היהלומים העולמי.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן