courtroom art 29 1

יהלומן ישראלי שילם במזומן – ויפצה עובד לשעבר ב-103 אלף שקל

בית הדין לעבודה בתל אביב קבע כי הבעלים של כמה חברות יהלומים בבורסה ישלם כ-103 אלף שקל לעובד לשעבר, לאחר שנהג לשלם לו חלקית במזומן וללא דיווח, כך פורסם ב-Ynet.

 

על פי הדיווח, התובע עבד במשך שבע שנים כמנהל משרד בכמה חברות יהלומים ששייכות לאותם בעלים. הוא עזב את התפקיד ב-2014, והגיש תביעה לפיצויי פיטורים, הפרשי שכר וזכויות נוספות. לטענתו, פוטר ללא הודעה מוקדמת או שימוע, עבד שעות נוספות מבלי לקבל עבורן שכר, וכן לא קיבל את מלוא הזכויות הסוציאליות בהתאם לצו ההרחבה בענף היהלומים, כך פורסם.

 

על פי אותו דיווח, החברות המעסיקות טענו כי התובע התפטר לאחר שנדחו בקשותיו להעלאת שכר, ונעדר מהעבודה מעבר למותר. כמו כן, טענו כי היות שלא מדובר בפועל ייצור, הוא אנו זכאי לתנאים המיוחדים של עובדי היהלומים.

 

במהלך ניהול התביעה, התברר כי העובד קיבל מדי חודש 3,200 שקל במזומן וללא דיווח. לכן, קבעה השופטת מיכל לויט כי מדובר במקרה נדיר שבו מוצדק לחייב אישית את הבעלים, וזאת למרות שקבעה כי התובע שיקר לגבי פיטוריו. מסיבה זו, התביעה התקבלה באופן חלקי, ולזכות התובע נפסק פיצוי של 103,670 שקלים, שישלמו החברות והבעלים גם יחד, בצירוף הוצאות משפט ו-15 אלף שקלים שכר טרחת עו"ד, כפי שדווח ב-Ynet.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן