idwi2017 artWP 4600298

משרד הכלכלה מקים ועדה לקידום ענף היהלומים הישראלי

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, שי רינסקי, הודיע על הקמת ועדה שתבחן את המגמות השונות בענף היהלומים בארץ ובעולם, את הדרכים לפיתוח הענף בארץ, ואת הדרכים לטיפול בחסמים שונים העומדים בפני העוסקים בענף, בדגש על סוגיית האשראי הבנקאי, כך פורסם באתר ספונסר.

 

בראש הוועדה שתוקם תשב המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והממונה על התעשייה, עו"ד נעמה קאופמן פס. הוועדה תתמקד בבחינת מתן האשראי לענף, השלכותיו ופתרונות אפשריים למצב. בוועדה יישבו נציגים ממינהל היהלומים, מינהל סחר חוץ והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, וכן נציגים ממשרד האוצר – אגף התקציבים, אגף החשב הכללי והכלכלן הראשי. מר יורם דבש, נשיא הבורסה ליהלומים, ירכז את זימון נציגי הענף בפני הוועדה.

 

ענף היהלומים הישראלי התמודד עם אתגרים שונים במהלך 2015, שבה נרשמה ירידה של 16% בהיקף הייצוא. הענף הצליח להתאושש במהירות וביעילות מהמשבר הכלכלי של 2008, וההערכה היא כי בשנים הקרובות, ישוב להיקפי הפעילות טרום המשבר הנוכחי.

 

עם זאת, הבנקים המקומיים הם מקור המימון החיצוני העיקרי של פעילות הענף בישראל, אך בשנים האחרונות האשראי הבנקאי התכווץ בכ-56% – מכ-2.5 מיליארד דולר ב-2008 לכ-1.1 מיליארד דולר בלבד בדצמבר 2015, וזאת למרות שנתוני הבנקים מצביעים על רווח נקי גבוה מענף היהלומים. הירידה בהיקפי האשראי מקשה על יכולתם של יהלומנים בישראלי להמשיך ולפתח את העסקים, נוכח התחרות העזה מול מרכזי היהלומים הגדולים האחרים בעולם.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן