נשיא הבורסה יורם דבש

הערכה: הודו תקל על אשרות הכניסה ליהלומנים מישראל

"ממשלת הודו מבינה את חשיבות המסחר הפתוח בין הודו לישראל, ובראש ובראשונה בענף היהלומים, ואני מעריך שהיא תקל את תנאי הכניסה ליהלומנים ולאנשי עסקים מישראל", כך אמר נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, המשתתף במשלחת של עשרות אנשי עסקים המתלווה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בביקורו בהודו.

 

נשיא הבורסה סיפר כי הוא פועל להקלת תנאי הכניסה של יהלומנים ישראלים להודו. המשלחת הישראלית נפגשה עם ועדה מקומית בהודו, העוסקת בהורדת חסמים עסקיים, ודנה בהקלות במתן אשרות כניסה לאנשי עסקים ישראלים בהודו. ישראל מבקשת כי אנשי עסקים יקבלו ויזה לחמש שנים במקום לשנה בלבד כיום. בנוסף, ביקשה ישראל כי הוויזה העסקית תאושר תוך 4-5 ימים במקום תוך שבועיים, ושמחירה יירד. ההערכה היא כי הדרישות יתקבלו.

 

"אנחנו יזמנו בקשה לאשרת שהייה קבועה לשלוש שנים ליהלומנים ההודים השוהים בישראל, וממשלת ישראל אישרה את הבקשה", אמר דבש. "כעת, יהלומנים ישראלים שואלים מדוע לא ייעשה מאמץ דומה מהצד השני, לסייע להם בעבודה היומיומית שלהם בהודו, שמניבה רווח עצום למשק הישראלי וההודי כאחד. ההקלות באשרת השהייה בהודו הן דבר אקוטי ליהלומנים ישראלים".

 

נשיא בורסת היהלומים סיפר כי: "אנחנו מדברים הרבה עם הבכירים ההודים שאנחנו נפגשים עמם על היצירתיות והחדשנות הישראלית, ומבהירים כי היצירתיות והחדשנות העסקיים הם העתיד. גם אנחנו רואים בחדשנות את העתיד, ומקדמים בימים אלה מהפיכה טכנולוגית שלמה. היא כוללת הקמת מרכז חדשנות לפיתוח טכנולוגיות בענף היהלומים, פתיחת ענף היהלומים למסחר אלקטרוני, השקת מטבע דיגיטלי חדש מגובה יהלומים, ועוד".

 

סחר היהלומים מהווה כמחצית מהמסחר של ישראל והודו, המייבאת מישראל יהלומי גלם בהיקף של כמיליארד דולר בשנה, ומייצאת לישראל יהלומים בהיקף דומה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן