שעון משובץ יהלומים בשווי 5 מיליון דולר

חדש: מדידת יהלומים לשיבוץ בשעוני יוקרה

החברה הישראלית ברוש מערכות בדיקה, המתמחה במדידות מדויקות ללא מגע, ואינה מתחום היהלומים, פיתחה לאחרונה מכשיר חדש, קטן ואוטומטי לחלוטין, למדידת בסיס של יהלומים קטנים.

 

ברוש עוסקת במתן פתרונות מדידה מבוססות ראייה ממושבת (Machine Vision), למקרים הדורשים להחליף את הבודק הידני, המשתמש בקליברים, מיקרומטרים וקומפרטורים. החברה מספקת מערכות אוטומטיות, החוסכות זמן רב ומספקות מדידות אובייקטיביות, שאינן תלויות במיומנות העובד.

 

המכשיר החדש הינו מערכת קומפקטית המתאימה לסביבת ייצור, אשר מזהה ומודדת אוטומטית את היהלום, על ידי הנחתו על במה קטנה ולחיצת כפתור, בעקבותיה מתקבלות כל מידותיו על גבי שרטוט, שניתן להדפיס על גבי מדבקה. יתרונות המערכת הן כי אינה דורשת לימוד כלשהו, המדידה נעשית בכל מצב, ודיוק המדידה הוא עד 3 מיקרונים.

 

מדידת יהלומים שעוני יוקרה
צילום:ברוש מערכות בדיקה

 

מיכה גפן-ברוש מחברת ברוש מערכות בקרה, אמר כי "לפני כשנה פנה אלינו בעל מלטשת יהלומים, ואיתגר אותנו במציאת פיתרון למדידת בסיס יהלומים המיועדים לשיבוץ בשעוני יוקרה. רוב מערכות המדידה שעל המדף כיום דורשות לבנות תכנית מדידה, כלומר צריך לדעת מה אתה הולך למדוד, ואז לפזר את כלי המדידה על תמונת החלק, וכך גם בחלקים הבאים. פתרונות מדידה כאלו לא מספקים את יצרן היהלומים המיועדים לשיבוץ, ולא את המלטש שצריך לקבל מידות, בכל אחד משלבי הליטוש, ואינו מסתפק במדידת המוצר הסופי. בנוסף , גם המוצר הסופי – כלומר יהלומים לשיבוץ בשעונים – אינו מיוצר בכמויות, אלא מיועד בדרך כלל להזמנה הנוכחית מיצרן השעונים".

 

"בשתי התקנות שבוצעו עד היום בחברות יהלומים, בנוסף למדידות המדויקות שלא דורשות יותר מיומנות, התגלה חיסכון משמעותי בכוח אדם, מהסיבה שהמלטש לא נדרש יותר לגשת עם היהלום במהלך הליטוש כמה פעמים לתחנת המדידה, לעמוד בתור ולקבל תוצאות. הוא משתמש במכשיר של ברוש, הצמוד למקום העבודה ומספק לו משוב קבוע וזמין", סיכם גפן.

 

מאת איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן