סרטון שבוע היהלומים בישראל חודש פברואר

מיכשור טכנולוגי חדש בשבוע היהלומים הבינלאומי בישראל

שבוע היהלומים הבינלאומי השביעי, שייערך בישראל בשבוע הבא, הוא הזדמנות טובה להתעדכן במכשור טכנולוגי חדש בענף היהלומים, שיוצג לראשונה בתערוכה. בין היתר, יוצגו מכשירים חדשים המתמקדים בזיהוי יהלומים סינתטיים.

 

חברת צבי יהודה משיקה מכשיר בשם "שרלוק הולמס", המזהה את כל סוגי היהלומים הסינתטיים. המכשיר זהה במראהו למכשיר הקודם של החברה, אך הוכנסו בו שיפורים. כעת, המכשיר מסוגל לזהות יהלומים המגודלים בשיטת CVD, יהלומים טבעיים שעברו שיפור צבע בתהליך HPHT, וכן יהלומי מעבדה שגודלו בשיטת HPHT. המכשיר מזהה יהלומים בחבילות, יהלומים בודדים, ואף יהלומים משובצים בתכשיטים.

 

שרלוק הולמס יהלומים
צילום: Zvi Yehuda

 

בתערוכה שתיערך בבורסת היהלומים יוצגו שני מכשירים חדשים נוספים לזיהוי יהלומים סינתטיים – GEMLOGIS – LEO ו- Melee Inspector.

 

Gemlogis – LEO הוא מכשיר חדש המשלב שתי פעולות: זיהוי חיקויים של יהלום, וזיהוי סוג היהלום והפוטנציאל כי מדובר בסינתטי. הפעולה הראשונה מבחינה בין יהלומים לבין חיקויים כמו זיקרון, מוייסונייט, קריסטלים של סוורובסקי, קווורץ וכו'. אם נקבע כי מדובר ביהלום, הפעולה השנייה בודקת אם מדובר ביהלומים מסוג IIa – יהלומים בעלי פוטנציאל להתגלות כסינתטיים.

 

סריקת יהלומים סינתטיים חיקויים
צילום:Lior Gemology Tools

 

Inspector הוא מכשיר לזיהוי יהלומי מעבדה שגודלו בשיטת לחץ וטמפרטורה גבוהים (HPHT). השימוש במכשיר פשוט מאד: מניחים את היהלום במקום המתאים, מפעילים את תאורת ה-UV במכשיר, וממתינים 30 שניות. לאחר 30 שניות מכבים את אור ה-UV ובודקים אם האבנים זוהרות באור כחול. אם הן זוהרות, מדובר באבנים שגודלו בשיטת HPHT. מכשירים אלו משווקים ע"י ליאור ציוד גמולוגי.

 

גם חברת DiaCam360 תשווק בתערוכה תוכנה חדשה, שמצטרפת למצלמה ולשירות הצילום של החברה. השירות החדש הוא אפליקציה בשם Nicanor, המאפשרת לבנות באופן אוטומטי חנות למכירת יהלומים המסתמכת על צילומי יהלומים שהתבצעו באמצעות DiaCam.

 

ניתן יהיה להתרשם ממכשירים אלו ואחרים במהלך שבוע היהלומים הבינלאומי, שייערך באולם הבורסה בישראל. זוהי התערוכה היחידה בעולם הנערכת באולם מסחר פעיל. לתערוכה צפויים להגיע השנה למעלה מ-500 מבקרים מיותר מ-30 מדינות, והיא תימשך שלושה ימים.

 

מאת איריס הורטמן

 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן