ראש השנה בורסת היהלומים

טקס הרמת כוסית לראש השנה התקיים באולם הבורסה

טקס הרמת כוסית וברכות לראש השנה תשע”ח התקיים היום (שלישי) באולם בורסת היהלומים, בהשתתפות נשיא הבורסה, יורם דבש; נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן; יו”ר מכון היהלומים, שמואל שניצר; אורחי הכבוד – ראש העיר רמת גן ישראל זינגר, והראשון לציון, הרב יצחק יוסף; וכ-3,000 חברי ועובדי בורסת היהלומים. את הטקס הנחה מנכ"ל הבורסה, אלי אבידר.

 

נשיא הבורסה, יורם דבש, אמר בדבריו כי בשנה האחרונה פעילות הבורסה הייתה ענפה, ומטרתה הייתה להקל על חברי הבורסה ולקדם את הענף בהיבטים רבים ומגוונים. השינוי המשמעותי שאותו ציין נגע לשינוי במדיניות המסים וההפחתה במיסוי, במסגרת ההסכם שחיזק את הענף אל מול הרשויות.

 

הנשיא הוסיף כי בבורסה חלה קפיצת דרך משמעותית בתחום הטכנולוגי, מה שמוביל לפניות רבות מחברות סטארט-אפ, המבקשות לקדם שיתופי פעולה. בנושא המסחר האלקטרוני (E-Commerce), אמר דבש כי "קידמנו ופיתחנו פרויקטים רבים ומגוונים, החל מחתימה על הפרויקט של עליבאבא ופתיחת חנויות מקוונות ברשת המסחר העולמית הזו, ועד פרויקט השקת Get-Diamonds – פלטפורמת המסחר העולמית ביהלומים, המאפשרת לחפש יהלומים, לראות ולהעלות ביקושים, למצוא חברות ישראליות באינדקס החברות, ועוד".

 

הנשיא סיים את דבריו בהבטחה כי "שינויים מבורכים אלו הם רק ההתחלה", והוסיף כי "הבורסה הישראלית לא תהיה עוד בורסה, אלא הבורסה המובילה בעולם". הוא הודה בסיום דבריו לכלל חברי ההנהלה על שיתוף הפעולה הפורה, ליו"ר מכון היהלומים שמואל שניצר, לסמנכ"ל הבורסה ישראל ונצ'ובסקי, ולמנכ"ל הבורסה אלי אבידר. הוא בירך את הציבור ב"שנה טובה, של בריאות ורווחה, ושנמשיך להיות משפחה חמה, שבה חברי הבורסה עוזרים האחד לשני ומפרגנים – זה הכי חשוב".

 

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש
צילום:דני ארוסי

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן, נשא דברים בפני הנוכחים, ואמר כי ראשי הענף והנוגעים בתחום עושים כל מאמץ אפשרי בכדי להסיר מכשולים מדרכם של היהלומנים הישראלים, מבחינת מיסוי, אשראי, מכס ואף טכנולוגיה. קורן אמר עוד כי "כמובן שלא הכל תלוי בראשי הענף, אבל כאופטימיסט אומר כי אנחנו חייבים להאמין שבשנים הבאות תתחיל צמיחה מחודשת". הוא סיים את דבריו בברכת שנה טובה של בריאות, פרנסה והצלחה בעסקים.

 

קובי קורן, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים
צילום:דני ארוסי

יו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר, אמר בדבריו לקהל הנוכחים כי הוא מבחין בסימני צמיחה בענף בתחילת השנה. שניצר ציין כי תערוכת הונג קונג שהתקיימה בספטמבר נחלה הצלחה רבה, ואף התעלתה על קודמתה. הוא ציין כי הוא שמח שכך נפתחת השנה החדשה.

 

יו"ר המכון המשיך למנות את הישגי הבורסה, וציין את ההיבט הטכנולוגי, שהופך לחלק אינטגרלי מהפעילות היומיומית של יהלומנים ומסייע בקידום העסקים. שניצר הוסיף ואמר כי עולם היהלומים הוא עולמם של הצעירים בימינו. "כל החידושים נועדו לכם, הדור הצעיר", ציין. "אני סבור שהדור הצעיר של בורסת היהלומים הישראלית הוא המצטיין בתחומו מבחינה טכנולוגית".

 

בסיום דבריו, בירך שניצר את המשתתפים בהרמת הכוסית, ואיחל לכל נוכחים שנה של בריאות שלמה, פרנסה, חג שמח וחתימה טובה.

 

יו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר, בהרמת הכוסית לראש השנה

צילום:דני ארוסי

 

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, נשא אף הוא דברים, והסביר את משמעות ראש השנה, כחג המציין את תחילתה של שנה חדשה, ומסמל נקודה שבה כל אדם צריך לעצור ולשאול את עצמו איך עברה עליו השנה מבחינה רוחנית, לא רק בין אדם לתורה, אלא גם בין אדם לחברו.

 

הרב בירך בסיום דבריו את הציבור בברכת שנה טובה ומוצלחת, בריאות איתנה, פרנסה, הגשמת משאלות, ושנים ארוכות וטובות.

 

יצחק יוסף בורסת היהלומים

צילום:דני ארוסי

 

הטקס נחתם כמדי שנה בתקיעת שופר. חג שמח ושנה טובה!

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן