מימין לשמאל: שי שניצר, צייאנג לין, יעקב הרון שלי, בועז מולדבסקי, צוליין וואנג, חזי בלום, שמואל שניצר, יורם הראל חיימוב, מאיר דלומי, שמואל מרדכי

משלחת בכירה מסין ביקרה בבורסת היהלומים

משלחת מסין התארחה אתמול (שלישי) בחדר ההנהלה של בורסת היהלומים הישראלית. בראש המשלחת עמדו מזכיר המפלגה של רובע פודונג (Pudong) וסמנכ"ל אזור הסחר החופשי של שנחאי, מר וואנג צוליין (Weng Zuliang), ונשיא בורסת היהלומים של שנחאי, מר לין צ'ייאנג (Lin Qiang).

 

את המשלחת אירחו בכירי ענף היהלומים הישראלי, ובהם מ"מ נשיא בורסת היהלומים, חזי בלום; יו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר; המפקח על היהלומים, שמואל מרדכי; אלי איזקוב (Eli Izhakoff), נשיא כבוד של ה-WFDB; וחברי הנשיאות של בורסת היהלומים.

 

המשלחת הסינית ברשות מזכיר המפלגה של רובע פודונג בביקור בבורסת היהלומים
צילום:דני ארוסי

 

נשיא הבורסה יורם דבש שוהה בחו"ל, ויוצג על ידי ממלא מקומו, חזי בלום. בלום אמר לחברי המשלחת: "אני מקבל בברכה את ביקורם של מזכיר המפלגה של רובע פודונג וסמנכ"ל אזור הסחר החופשי של שנחאי, ואת נשיא בורסת היהלומים של שנחאי". בלום סיפר לאורחים כי "בורסת היהלומים הישראלית היא מוסד ותיק ומכובד, שחוגג השנה 80 שנה להקמתה. הבורסה מתנהלת כמו מדינה קטנה, עם 16 דירקטורים ו-ועדות שונות העוסקות בכל היבטי הניהול של הבורסה".

 

מר וואנג, אמר כי "כבוד הוא לי ולמשלחת לבקר בישראל בכלל ובפרט בבורסת היהלומים, הממלאת תפקיד חשוב בענף. פיניתי זמן במיוחד כדי לבקר בישראל, ולראות בעצמי את הבורסה הישראלית, ואף דחיתי הצעות לבקר במקומות אחרים כדי להגיע לכאן. למרות שזו הפגישה הראשונה שלנו, ואני מרגיש שיש כאן אווירה טובה, ושאתם כבר חברים שלי. זהו כבוד לפגוש את מנהיגי התעשייה הישראלית".

 

בדבריו, הציג וואנג סקירה של רובע פודונג, המהווה מרכז עסקים ופיננסים בשנחאי, ובו פועלים המשרדים הראשיים של חברות בינלאומיות רבות בסין. "אזור הסחר החופשי של פודונג מאפשר לחברות זרות להביא את הפעילות המסחרית שלהן לסין, ולפעול בה ביתר חופשיות", הסביר.

 

משמאל לימין: המתורגמנית, מזכיר המפלגה של רובע פודונג וואנג צוליין ונשיא בורסת היהלומים של שנחאי לין צ'ייאנג
צילום:דני ארוסי

"המפגש היום הוא הזדמנות לפגוש בבת אחת את האנשים החשובים בתעשיית היהלומים הישראלית. אנחנו נפגשים מדי פעם בתערוכות, אבל לא בפורום כזה", אמר נשיא בורסת היהלומים של שנחאי, מר לין. "אני מבקש להביע את הערכתי לתמיכתכם בהקמת בורסת היהלומים של שנחאי, ובמיוחד לשמואל שניצר ואלי איזקוב, שהשתתפו בוועדה המייעצת ותמכו ופעלו לטובת העניין. תודה לכם על כך, ועל קבלת הפנים הזו".

 

יו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר, בירך את וואנג ולין על ביקורם, ואמר כי: "אנו שמחים לארח אתכם ואת המשלחת שלכם. היחסים בין הבורסה בישראל לעמיתינו בסין נרקמו עוד בטרם הוקמה שם בורסת יהלומים. כחלק מתכנון הקמת הבורסה הסינית, ממשלת סין שלחה אלינו נציגים, כדי ללמוד את דרכי עבודת הבורסה בישראל. נראה לי שהם עשו עבודה טובה, כי הבורסה בשנחאי פועלת יפה".

 

המפקח על היהלומים, שמואל מרדכי, אמר כי "סין וישראל שותפות בתהליך קימברלי, ומשתפות פעולה בכל הנוגע ליישום התהליך. רק לפני שבוע ביקרה כאן משלחת של קימברלי, שכללה נציגות מסין. המסחר ביהלומים בזמן האחרון שקט, וממשלת ישראל, המכירה בחשיבות הענף ורוצה בהצלחתו, רוצה להקים ועדה שתעסוק בקידום המסחר, כדי להמשיך ולקדם את הענף".

 

החלפת מתנות בין מ"מ נשיא בורסת היהלומים חזי בלום למזכיר המפלגה של רובע פודונג וואנג צוליין
צילום:דני ארוסי

מר איזקוב בירך אף הוא את המשלחת, והעלה זיכרונות מימי הקמתה של הבורסה בשנחאי. חברי נשיאות הבורסה הציגו בפני המשלחת את עצמם ואת פעילות הוועדות שהם עומדים בראשן.

 

הביקור התנהל באנגלית, עם מתרגמת סינית צמודה עבור חברי המשלחת. בסיום הביקור החליפו הצדדים מתנות.

 

מאת: איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן