פסח בורסת היהלומים הרמת כוסית

הרמת כוסית לחג הפסח במרכז הייצור המודרני

ראשי ענף היהלומים, בראשות נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, התכנסו היום (שלישי) לציון חג הפסח, בהרמת כוסית שנערכה במרכז הייצור המודרני. מלבד הנשיא, נכחו בטקס גם יו"ר ועדת תעשייה, עזרא בוארון; יו"ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי; סמנכ"ל בורסת היהלומים, ישראל וונצ'ובסקי; מנכ"ל מכון היהלומים, אביאל אליה; מנהל מרכז הייצור המודרני, מנחם מועלם; וכן הלוטשים העובדים במקום וצוות המרכז.

 

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, בירך את הנוכחים ואמר: "אם נחזור אחורה כמה שנים, מה שהיה כאן הוא חלל מוזנח ומלא אבק. היה לנו חזון ורצון לשמור על היצרנים. שאפנו לבנות כאן מקום נקי, מכובד ומסודר, עם צוות מקצועי שיעמוד לרשות הלוטשים. אני שמח לראות שהחזון הזה התגשם, ואף מעבר לכך. מרכז יצור מודרני משמש בית חם ללוטשים העובדים כאן, עם ציוד מתקדם העומד לרשות הלוטשים, וצוות מקצועי המנהל את המקום. אני מאחל לכם חג פסח שמח ושנה נהדרת".

 

"אני תמיד מתרגש כשאני מגיע למפעלים", אמר יו"ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי. "אני חושב שלא הרבה יודעים שאני היחידי בעולם שברית המילה שלו נחגגה במלטשה. התחלתי את עבודתי בתעשייה בבניין זה ממש, כשיצאתי מהצבא, ועבדתי כאן בליטוש במשך שנה וחצי. ומנימה אישית לפן המקצועי. אנו מתכננים להקים שני מתחמים חדשים לליטוש יהלומים, שאחד מהם יתמחה בליטוש יהלומים גדולים. אנו עושים זאת מתוך מחשבה לשמר את התעשייה ואת הלוטשים בענף בישראל. אני מאחל בריאות, אושר והצלחה לכולכם וחג שמח".

 

עזרא בוארון, יו"ר ועדת תעשייה, התייחס להקמת שני המתחמים לליטוש, ואמר כי "אנו מתכוונים להקים את המתחמים הללו ברמה של המרכז לייצור מודרני, ואפילו מעבר לכך. אנו רוצים לתת ללוטשים תנאי עבודה איכותיים, ולשמור על הייצור והליטוש בישראל. אתם חוד החנית של הייצור הישראלי, אתם בעלי מקצוע מעולים, ואני מאחל לכם חג שמח וכשר".

 

מרכז הייצור המודרני הוקם באוקטובר 2014 על מנת לכנס תחת קורת גג אחת לוטשים וציוד עזר מודרני לליטוש יהלומים. כיום עובדים במרכז 70 לוטשי יהלומים.

 

מאת איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן