הרצאה בנושא התנהגות ביטחונית מונעת המרצה יוחנן אדרי

דבש: בורסת היהלומים ערכה שינויים בבטחון שיביאו לייעול וחיסכון

הבטחון של חברי הבורסה הוא אחד העקרונות המנחים והחשובים בעבודתם הן במתחם הבורסה והן מחוצה לו. בורסת היהלומים הישראלית ידועה כאחד המתחמים המאובטחים ביותר בישראל ובעולם, ותחושת הבטחון של החברים גבוהה ביותר בתוך הבניינים, אך מה קורה כשהם יוצאים מהמתחם השמור? אתמול (ב') קיימה הבורסה מפגש מיוחד בנושא הבטחון החברים בהשתתפות, נשיא הבורסה, יורם דבש, יו"ר ועדת בטחון, שלום פפיר, מנהל הבטחון של הבורסה, ישראל ונצ'ובסקי, מנכ"ל חברת HYJS, יוחנן הדרי שהרצה על התנהגות בטחונית מונעת ליהלומנים וחברי בורסה רבים.

 

נשיא הבורסה, יורם דבש אמר: " יחידת הבטחון של הבורסה מתפקדת ברמה הגבוהה ביותר וביעילות רבה. אנחנו נהנים מבטחון מוחלט במתחם שלנו, משקט ורוגע והכל עובד כמו שצריך. השנה ביצענו שינויים גדולים באמצעי הבטחון של הבורסה אשר יביאו לחסכון של כ-2 מיליון ש"ח בשנה, המטרה שלנו היא להוזיל עלויות ולהחליף כח אדם בטכנולוגיה חדשנית. את השינויים תוכלו לראות בקרוב בקרוסלות הכניסה והיציאה לבניינים, בחניה ובמקומות נוספים במתחם. אנו מעוניינים להשקיע יותר במיזמים ובשיווק יהלומים ופחות באחזקה שוטפת".
יו"ר ועדת בטחון, שלום פפיר אמר: "התכנסו כאן היום כדי לשמוע הרצאה חשובה ובמרכזה הנחיות להתנהלות של יהלומנים מחוץ לבנייני הבורסה. כך נוכל לאמץ דרכי פעולה שיסייעו לנו בעת צרה. תודה ליוני סולטן שיזם את הרעיון לקיום המפגש היום".

 

מנהל הבטחון של הבורסה, ישראל ונצ'ובסקי, עמד על פעילויות הבטחון הנערכות בבורסה. "כשבונים תוכנית אבטחה יש לנתח את האיומים הקיימים: אחד – האיום הפלילי החל מרמת הנוכל והגנב ועד ארגוני פשיעה, הונאות והונאות סייבר. שתיים –  פח"ע – פעילות חבלנית עוינת, הכוללת פיגועי טרור שיכולים להתרחש בכל מקום ושעה. ושלוש –  אירועי חרום כמו שריפות, ירי טילים ורעידות אדמה".

 

"איומים אלה הולכים ומתעדכנים ואנו מתמודדים אתם באמצעות התאמת יכולת יחידת האבטחה של הבורסה וביצוע תרגילים והדרכות. במהלך השנה אנו מבצעים פרויקטים שונים ביחידת האבטחה כדי להגביר את רמת האבטחה בבורסה".

 

מנכ"ל חברת HYJS, יוחנן הדרי, הרצה על דרכי התגוננות של יהלומנים מפני מעשי שוד, ועמד על כמה עקרונות מנחים בהגברת העירנות הבטחונית בשטח. "הקמנו את החברה לפני 17 שנים בעקבות שוד של יהלומן ישראלי שהתרחש במיאמי. במהלך השנים הצלחנו להפחית את מספר מקרי השוד של יהלומנים בישראל על ידי יצירת קורסי אבטחה לקהל היהלומנים".

 

במהלך ההרצאה הציג הדרי סרטוני שוד של יהלומנים בארצות הברית וניתח את דרכי הפעולה של השודדים ואת אופן ההתמודדות של המותקפים. "בדרך כלל שוד יהלומים מתרחש בעקבות מידע פנימי שמגיע לצד השני ומכיוון שהיהלומן לא יודע כיצד להתמודד במצב כזה", אמר. "עיקרון ההגנה הטוב ביותר של היהלומן הוא האנונימיות, ואנו מלמדים איך לשמור על אנונימיות גם לאחר שהצגתם את הסחורה שלכם לבעל החנות ונחשפתם בפני העוברים והשבים" הוסיף.

 

הדרי עמד על כמה שיטות הביצוע הפופולריות של השודדים ואת דרכי ההתגוננות שיש לנקוט נגדן, ובהן קורי עכביש, עוקץ איטלקי, משפחת פשע ועוד. את הרצאתו סיים הדרי במתן 10 כללים להתנהגות מונעת של יהלומנים, ראו תמונה מצורפת.

באדיבות אתר בורסת היהלומים הישראלית

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן