https לעומת http

אתרים למכירת יהלומים ותכשיטים נדרשים לתעודת אבטחה – SSL

אתרי מכירות של יהלומים ותכשיטים אונליין מעבירים נתונים רגישים של פרטים אישיים וכן פרטי כרטיס אשראי. בתעבורת הגלישה הרגילה באינטרנט כיום, פרטים אלו חשופים לכל, ועל כן חשופים לגניבה.

לאחרונה החליטה גוגל לעלות את רמת האבטחה של האתרים ואתרי העברת נתונים אישיים במיוחד. גוגל מיוזמתה מעלה באתר כזה הודעת אזהרה על כך שהאתר אינו מאובטח, פועלת להורדת הדירוג בגוגל ואף חוסמת אתר שאינו מאובטח מספיק.

הדבר מהווה מכשול בפני הקונים באתרי מסחר והרוכשים שיתכן ולא יסכימו להכניס את פרטי כרטיס האשראי שלהם, לא ישלימו את רכישת התכשיט ואולי אף לא יחזרו לרכישה נוספת באתר לא מאובטח.

כל האתרים מחוייבים מעתה לעלות את רמת האבטחה ע"י רכישת תעודת הצפנה ולשנות לפרוטוקול HTTPS.

 

 

איך מתנהלת תעבורת הנתונים מושגי בסיס

תקשורת בין אתרים ברשת נעשית בשיטה הנקראת http שהוא פרוטוקול, בו התקשורת נעשית באופן גלוי בין שני אתרים שהמידע שעובר בין האתרים גלוי לכל גורם שלישי.

HTTPS הוא פרוטוקל תקשורת לתעבורת נתונים באינטרנט אבל בגרסה מאובטחת. פרוטוקול זה מעביר את הנתונים בצורה מוצפנת בין שני מחשבים ומחביא את המידע מצד שלישי.

 

 

איך מעלים את אמת האבטחה? מתקינים SSL

על מנת לעלות את רמת האבטחה של האתר יש לרכוש רישיון (Secured Sockets Layer – SSL)  אצל ספק מורשה של תעודות כאלה   ( SSL Certificate Provider) . את התעודה יש להתקין באתר באמצעות איש מקצוע בתחום.

 

היהלומנים המשתמשים במערכת Get-Diamonds ומעלים תמונות דרך חברות המלאי או לחילופין משרתים כלשהם, צריכים להקפיד כי כתובת הקישור של התמונה יהיה בפרוטוקול https . אם לאו כרום/ גוגול חוסם את עליית התמונה לאוויר. ראו בתמונה:

https לעומת http
צילום:מכון היהלומים הישראלי

לעזרה ניתן לפנות למשה שיק טלפון פנימי 52913

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן