jewelry robbery art 48

ארה״ב: ירידה של 7% בפשעים נגד עסקי יהלומים ותכשיטים

בשורות טובות לתכשיטנים: התאחדות האבטחה של ענף התכשיטים בארה"ב (Jewelers Security Alliance) פרסמה את נתוני ומגמות הפשיעה למחצית הראשונה של 2016.

 

המצביעים על המשך הירידה במספר הפשעים שבוצעו נגד עסקי יהלומים, תכשיטים ושעונים.מספר העבירות ירד מ-562 ל-528, וההפסדים בגינם ירדו מ-33.2 מיליון דולר ל-30.8 מיליון דולר.

 
ה-JSA דיווחה עוד, כי בששת החודשים הראשונים של השנה העבירות שהובילו להפסדים הגבוהים ביותר כללו 30 מקרי גניבה (smash and grab) ולמעלה מ-40 אירועי שוד מזויין. האלימות שננקטה במקרי השוד המזויין כללה ירי, הכאה באמצעות אקדח, שימוש בתרסיס פלפל ועוד. עשרה מקרים אחרים כללו שימוש בכלי רכב כדי לפרוץ לחנויות תכשיטים קמעונאיות, וב-20 מקרים נכנסו שודדים דרך הגג, הקירות הצדדיים או עסק סמוך לעסק שנפגע, ולא דרך חלון או דלת.

 
בין החודשים ינואר ליוני דווח על 187 מקרים של גניבה ובריחה (grab and run) בחנויות, 49 גניבות שבוצעו במהלך הסחת דעת ו-36 מקרים של גניבה ללא שימוש באלימות ומבלי שבעלי החנות הבחינו בדבר. לדברי ההתאחדות תועדו גם מקרי הונאה בכרטיסי אשראי ורשיונות נהיגה מזוייפים, ששימשו לביצוע עסקות הונאה מרובות בעיקר של שעוני יוקרה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן