ונצואלה צפויה להצטרף לחדש בקרוב את חברותה המלאה בתהליך קימברלי, כך הוחלט בעקבות ביקור של צוות משימה מטעם קימברלי במדינה באפריל השנה שמצא כי היא עומדת בדרישות המינימום של התהליך.
ונצואלה השעתה את עצמה מקימברלי ב-2008 בשל אתגרים שעמם היה עליה להתמודד בסקטור כריית היהלומים. בשנים האחרונות המדינה הביעה מוכנות רצינית להצטרף שוב לתהליך, במטרה לחדש את כריית היהלומים והמסחר ביהלומי גלם הנכרים בשטחה.
פורום תהליך קימברלי הוקם בשנת 2000 בעקבות דיון ציבורי אשר טען שבמדינות מסוימות המסחר ביהלומים מסייע למימון מלחמות. יהלומים אלה זכו לכינוי יהלומי דמים או יהלומי קונפליקט.







