הרשות הבולשת הפדרלית (FBI) ומחלקת המדינה האמריקאית הכריזו על פתיחת פורום בנושא אכיפת החוק הבינלאומי לסחר ביהלומים, סחר בלתי חוקי, ומימון סכסוכים. את הפורום, שנפתח אתמול ויימשך עד ה-30 ביוני, מארח היורופול.
זו הפעם הראשונה שגורמי אכיפת חוק בכירים, גופים רגולוטורים, מומחי הלבנת כספים, מומחים מהמגזר הפרטי ובעלי עניין אחרים במאבק נגד הסחר הבלתי חוקי ביהלומים מתכנסים יחדיו. מההודעה לעיתונות של ה-FBI עולה, כי הפורום יתמקד בניצול סחר היהלומים והשימוש בהם ככלי מבוסס סחר להלבנת כספים, מימון פשע, ומטרות זדוניות דומות.
מטרת התכנסות הפורום היא לקהל ולהדק את שיתוף הפעולה והמודעות לאכיפת החוק הבינלאומי לסחר בלתי חוקי ביהלומים, והוא יספק פלטפורמה לרשת שיתוף מידע בנושא. בנוסף, הפורום יסייע לבנות רשות אכיפת חוק משותפת שתוביל לזיהוי, פירוק וניפוץ רשתות פליליות הקשורות לסחר בלתי חוקי ביהלומים.
״היורופול מעוניין בנושא זה ממספר זוויות – פשעי-שוד, הלבנת כספים ומימון פעיליויות טרור – בשל ערכם הגבוה והניידות של יהלומים. אבני חן יקרות וזהב הינם נכסים נזילים ניידים הניתנים למסחר והובלה בקלות יחסית בין גבולות״, אמר ויל ואן חמרט (Wil van Gemert), סגן מנהל היורופול.
״אנו משבחים את המאמצים החיוביים להילחם בסחר היהלומים הלא חוקי, ואנו מכירים בחשיבותם״, ציין וויליאם ברונפלד (William Brownfield), עוזר מזכיר הלשכה הבינלאומית לסמים ואכיפת החוק. ״על מנת להתמודד ביעילות עם ההשלכות השליליות של סחר בלתי חוקי זה ביהלומים, ולהביא לדין את הפושעים חוצי הגבולות הללו, דרוש רצון פוליטי חזק ונחישות משותפינו הבינלאומיים״, הוסיף.







