יהלומי גלם דה בירס

מחזור מכירות היהלומים השישי של דה בירס הסתכם ב-250 מיליון דולר

ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) מדווחת כי במחזור המכירות השישי של השנה (מכירות לבעלי סייט בעולם ומכירות פומביות) מכרה יהלומי גלם בשווי כולל של 250 מיליון דולר, כך עולה מנתונים לא סופיים שפרסמה אנגלו אמריקן (Anglo American), כפי שדווח ב-IDEX Online. מדובר בירידה של 60% לעומת מחזור המכירות המקביל אשתקד.

 

מכרה יהלומים דרום אפריקה
צילום: De Beers

במחזור המכירות החמישי של דה בירס, שנערך ביוני 2019, רשמה החברה הכנסות של 391 מיליון דולר, לעומת 581 מיליון דולר ביוני 2018. מכירות יהלומי הגלם של דה בירס הסתכמו עד כה השנה ב-2.63 מיליארד דולר. על פי הדיווח ב-IDEX Online, "ברור כי מכירות יהלומי הגלם של דה בירס לא יתקרבו לנתון המכירות (5.39 מיליארד דולר) שנרשם ב-2018", לאור העובדה שנותרו ארבעה מחזורי מכירות בלבד עד סוף השנה.

 

דה בירס מיון גלם
צילום: De Beers

מנכ"ל קבוצת דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), אמר בתגובה לנתונים כי "לאור המשך אי-הוודאות המקרו-כלכלית, ניהול המלאי על ידי קמעונאים, ומלאי גבוה מהרגיל של יהלומים מלוטשים באמצע הערוץ, קבוצת דה בירס אפשרה ללקוחות גמישות נוספת, ודחייה של חלק מהקצאות יהלומי הגלם לשלב מאוחר יותר השנה. כתוצאה מכך, נרשמה ירידה במכירות במחזור המכירות השישי של 2019".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן