שבוע היהלומים הבינלאומי ישראל

"ענף היהלומים צפוי לפתוח היטב את 2019"

יו"ר שבוע היהלומים הבינלאומי בישראל (IDWI) לשנת 2019, עזרא בוארון, העניק לאחרונה ריאיון ל-Jewellerynet.com, ובו דיבר על האירוע שיתקיים ב-28-30 בינואר, ומסר תחזית בנוגע למסחר היהלומים במהלך 2019.

 

 

מאפיינים חדשים בשבוע היהלומים

 

לדברי בוארון, בשבוע היהלומים הבינלאומי בישראל ישתתפו קרוב ל-200 חברות יהלומים ישראליות, שיציעו "מגוון עצום של יהלומים בכל גודל, צבע או צורה". בוארון הזכיר כי בורסת היהלומים הישראלית תעניק שלושה לילות חינם בבית מלון לקניינים הזכאים להטבה, וכי הפורמט – תערוכת בוטיק, בעלות השתתפות מינימלית, שנועדה במיוחד לקנייני יהלומים – "רשם הצלחה גדולה, ומשך מאות קניינים מלמעלה מ-30 מדינות".

 

בוארון הוסיף כי לראשונה אי פעם, שבוע היהלומים הבינלאומי לשנת 2019 יכלול בקומת המסחר הרצאות בסגנון TED "שיעבירו מומחים שישתפו מהידע והניסיון שלהם בתחומים מעניינים עבור תעשיית היהלומים". מאפיין חדש נוסף של התערוכה הוא אגף למכירת תכשיטי יוקרה, מצד חברים בבורסת היהלומים.

 

 

אופטימיות לקראת התערוכה

 

בוארון נשאל בין היתר אם הוא מאמין ששבוע היהלומים לשנת 2019 יתאפיין בפעילות חזקה של קניות, ענה כי "2019 תתחיל היטב, אחרי עונת חגים מצוינת בארה"ב ובאירופה", ולכן בורסת היהלומים הישראלית צופה "כי בשבוע היהלומים הבינלאומי הבא תירשם פעילות קניות חזקה". בוארון הוסיף כי "מנוע חשוב לצמיחה של שבוע היהלומים הבינלאומי הוא מחסור בסחורות מסוימות בשוק, והצורך לחדש מלאי לאחר עונת חגים חזקה […]".

 

הוא הוסיף כי הסחורה שצפויה ליהנות מביקוש חזק, בהסתמך על שבוע היהלומים הבינלאומי האחרון, כוללת יהלומים "נקיים לעין" במשקל 1 קרט עד 3 קרט, "וכן "יהלומים מיוחדים ויקרים מאוד, הנהנים מביקוש שובר שיאים במכירות פומביות של יהלומים גדולים".

 

 

תחזיות ל-2019

 

כשנשאל כיצד הוא מעריך את מצבו הנוכחי של מסחר היהלומים העולמי, אמר בוארון כי השוק האמריקאי – השוק הגדול ביותר של ישראל – "במצב טוב מאוד, ומראה צמיחה משמעותית", וכי זה צפוי להשפיע באופן חיובי על תעשיית היהלומים של ישראל.

 

יו"ר שבוע היהלומים ציין כי השוק באסיה מראה "צמיחה מסוימת", וכי נרשם בו ביקוש חיובי בקטגוריות מסוימות של סחורה, "למרות רגישות רבה מאוד למחיר". בנושא הודו, אמר בוארון כי יש "שינוי לרעה […] שבו בנקים מצמצמים אשראי לחברות יהלומים", והוסיף כי "אנחנו מקווים שזה לא ישפיע על תעשיית היהלומים בכללותה, וכי 2019 תהיה שנה טובה יותר מ-2018".

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=aiTytNiab98

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן