יהלומי גלם

ריו טינטו: הרווחים ממכירת יהלומים התכווצו במחצית הראשונה של 2017

ריו טינטו (Rio Tinto) רשמה ירידה שנתית של 13.6% ברווח הנקי במחצית הראשונה של 2017, כך עולה מדו"ח סיכום מחצית השנה של ענקית הכרייה, כפי שדווח ב-Gem Konnect. מהנתונים עולה כי ריו רשמה בתקופה זו רווח נקי של 19 מיליון דולר, מתוך כלל הכנסות של 340 מיליון דולר ממכירת יהלומי גלם. הנתונים כוללים את מכירות היהלומים ממכרה ארגייל (Argyle) האוסטרלי, אשר בבעלותה המלאה של ריו טינטו, וממכרה דיאביק (Diavik) הקנדי, שרובו (60%) בבעלותה של ריו טינטו.

 

מהנתונים עולה עוד כי הרווח לפני מס של ריו במחצית הראשונה של 2017 הסתכם ב-97 מיליון דולר, לעומת 121 מיליון דולר בששת החודשים הראשונים של 2016.

 

על פי הדיווח, ריו טינטו מסרה כי במחצית הראשונה של השנה נרשם ביקוש "סולידי" ליהלומי גלם, לאחר ש"מפעלים בהודו הגבירו את קצב הייצור, בשל תחזית משופרת לשווקים מתעוררים מרכזיים, מה שהוביל לחידוש מלאי לאורך שרשרת האספקה".

 

עם זאת, תפוקת היהלומים של ריו טינטו רשמה ירידה שנתית של 5%, "לאור נפח עופרה קטן יותר שעובד בארגייל, בשל מזג אוויר גשום ועבודות אחזקה נוספות". ירידה זו "אוזנה חלקית, לאור עלייה במונחי קרט בנפח ההפקה במכרה דיאביק".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן