אחרי שמונה חודשים ברציפות של ירידות, מכירות התכשיטים והשעונים בארה"ב רשמו סימני התאוששות מעודדים בחודש אוקטובר, ורשמו ירידה שנתית של 0.7% בלבד. על פי ניתוח באתר IDEX Online, אלו הביצועים המעודדים ביותר מאז עלייה במכירות בשיעור של 2.2% שנרשמה בפברואר השנה. השינוי החיובי בא לאחר חודשים ארוכים של ירידה במכירות, מאז אוקטובר 2022.
הגורמים שתרמו לשיפור במכירות הם התחזקות הביקוש הצרכני והתייצבות הכלכלה . במהלך אוקטובר, אמנם נרשמה עלייה קלה בשיעור של 0.2% בלבד בהוצאות הצרכנים בארה"ב, אך הירידה באינפלציה (מ-3.7% ל-3.2% באוקטובר) והותרת שיעור הריבית על כנו, מצביעים על מגמה חיובית בשוק.
במהלך אוקטובר, נרשמה בארה"ב גם עלייה ניכרת של 5% במכירות השעונים השוויצרים, לעומת ירידה של 6.4% במהלך ספטמבר, כפי שעולה מנתוני הייצוא של פדרציית השעונים השוויצרית.
מכירות התכשיטים באוקטובר ירדו ב-0.4%, ואילו מכירות השעונים ירדו ב-2.2%. יחד, נרשמה ירידה ממוצעת של 0.7%.
גם באסיה מורגשת מגמה חיובית, לאחר שמכירות השעונים, התכשיטים וחפצי היוקרה עלו בהונג קונג במהלך אוקטובר, בזכות עלייה בתיירות אחרי תקופת הקורונה.
סך הוצאות הצרכנים בקטגוריה הסתכמו באוקטובר ב-652 מיליון דולר, עלייה של מעל 27% לעומת ספטמבר, שאף בו נרשמה עלייה של 27% במכירות לעומת אוגוסט. הנתונים מאז ינואר מצביעים על עלייה שנתית של 55% במכירות התכשיטים והשעונים באסיה, שהסתכמו עד כה השנה ב-6.4 מיליארד דולר.
לניתוח מכירות התכשיטים והשעונים בחודש אוקטובר לחצו כאן
