ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) מדווחת כי ברבעון הראשון של 2019 נרשמה ירידה שנתית של 27% בהכנסות, שהסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר, כך דווח ב-Gem Konnect. ההכנסה הנקייה של אלרוסה ירדה אף היא בשיעור שנתי של 27%, והסתכמה ב-373 מיליון דולר.

במהלך הרבעון הראשון, אלרוסה מכרה 10.6 מיליון קרט יהלומי גלם – ירידה של 21% לעומת הרבעון הראשון של 2018. סמנכ"ל אלרוסה, אלכסיי פיליפובסקיי (Alexey Philippovskiy), אמר בתגובה כי "בעקבות חידוש מלאי בקנה מידה משמעותית של יהלומי גלם קטנים מצד לוטשים במחצית השנייה של 2018, נרשם ביקוש משופר למוצר זה בתחילת 2019".

בחודש אפריל, מכירות יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים של אלרוסה הסתכמו ב-318.7 מיליון דולר, כולל יהלומי גלם בשווי 315.8 מיליון דולר ויהלומים מלוטשים בשווי 2.9 מיליון דולר. בחודשים ינואר-אפריל 2019, מכירות יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים הסתכמו ב-1.322 מיליארד דולר, מהם יהלומי הגלם בשווי 1.3 מיליארד דולר, ואילו ויהלומים מלוטשים בשווי 19.2 מיליון דולר.