תכשיטים ניראב מודי הודו

הודו: GJEPC דורשת הבהרות משני ענקי תכשיטים

המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו (GJEPC) שלחה לשני ענקי התכשיטים, ניראב מודי (Nirav Modi) ומהול צ'וקסי (Mehul Choksi), דרישה לקבלת הבהרות בטרם נקיטת צעדים משפטיים, כך דווח ב-Rough & Polished. מודי חשוד, לצד אנשי עסקים אחרים – ובהם דודו מהול צ'וקסי, הבעלים של ענקית קמעונות התכשיטים ג'יטאנג'אלי ג'מס (Gitanjali Gems) – בקשירת קשר לביצוע הונאה בהיקף של קרוב ל-2 מיליארד דולר, עם שני עובדים של פונג'אב נשיונל בנק (Punjab National Bank).

 

דרישת ההבהרה מטעם המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו תובעת לקבל בתוך שבעה ימים הסבר להאשמות בנוגע להונאה וחדלון פירעון בתשלומים לבנקים. אם בתוך שבעה ימים לא יתקבלו כל תגובה או הסבר, המועצה עשויה "לקדם פעולה משמעתית הולמת כנגד כל אחד מהם, בהתאם לתקנות קוד האתיקה, שעבר ואושר בפגישה הכללית השנתית של המועצה (AGM) בספטמבר 2011".

 

ביום שני ה-26 בפברואר, הגישו שלוש החברות של ניארב מודי – פיירסטאר דיימונדס (Firestar Diamond), פנטזי (Fantasy) וא. ג'אפה (A Jaffe) – בקשה לפשיטת רגל בבית המשפט לפשיטות רגל בדרום ניו יורק. בשבוע שעבר, צ'וקסי פרסם מכתב פתוח לעובדיו, ובו קרא להם "לחפש מקומות עבודה חדשים". צ'וקסי טען כי הוא חף מפשע, אך מסר לעובדיו כי לא יוכל לשלם משכורות, ולכן עליהם "לחפש מקום עבודה אחר עד שיוכל להוכיח את חפותו בבית משפט".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן