יהלום בתוך יהלום מטריושקה רוסיה

אלרוסה גילתה ביקוטיה "יהלום בתוך יהלום"

ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa) גילתה במחוז יקוטיה "יהלום לא שגרתי המכיל יהלום נוסף המתנועע בתוכו בחופשיות", כפי שנמסר בהודעה לעיתונות. לדברי החברה, יהלום ה"מטריושקה" (Matryoshka) הוא "היהלום הראשון מסוגו בהיסטוריה של כריית היהלומים העולמית".

 

יהלום בתוך יהלום רוסיה
צילום: Alrosa

משקלו של היהלום החיצוני 0.62 קרט (0.124 גרם), ומידותיו המקסימליות 4.8X4.9X2.8 מ"מ. היהלום הפנימי מגיע בצורת לוח, ומידותיו 1.9X2.1X0.6 מ"מ. מומחים מטעם אלרוסה שחקרו את היהלום הייחודי מסרו כי היהלום הפנימי נוצר ראשון, ואילו היהלום החיצוני התגבש במהלך שלבי הגדילה הבאים שלו.

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

אולג קובלצ'וק (Oleg Kovalchuk), סגן מנהל חדשנות במיזם המחקר והפיתוח של אלרוסה, הסביר כי "מה שמעניין עבורנו הוא לגלות איך נוצר חלל האוויר בין היהלום הפנימי והחיצוני. יש לנו שתי השערות עיקריות. על פי הראשונה, מעטפת מינרלית לכדה את היהלום במהלך הגדילה שלו, והוא התגלה מאוחר יותר על פני כדור הארץ. על פי ההשערה השנייה, שכבת חומר יהלום התגבשה בתוך היהלום, בשל גדילה מהירה ביותר, והיווצרות מעטפת באופן אגרסיבי יותר המיסה אותה בהמשך. בשל קיומו של אזור מומס, יהלום אחד החל לנוע בחופשיות בתוך האחר, באותו עיקרון של בובת מטריושקה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן