zimbabwe map art 41

פרשת מרנג': ACR עתרה לקימברלי נגד זימבבואה

חברת הכרייה African Consolidated Resources הגישה לתהליך קימברלי (Kimberly) עתירה כנגד ממשלת זימבבואה והניצול המתמשך של שדות היהלומים מרנג' השנויים במחלוקת, כך דווח ב-New Zimbabwe.
במכתב, החתום על ידי מנכ"ל ACR אנדרו קרנסוויק (Andrew Cranswick), צויין כי החברה לא רוצה שזימבבואה תושעה מתהליך קימברלי, אך מבקשת כי הרשויות בזימבבואה יונחו "לנצל ולמכור באופן שקוף וחוקי את נכסיהן הלאומיים".

 
"החברה ניסתה שוב ושוב בשנים האחרונות להיכנס למיזם משותף עם ממשלת זימבובאה בתנאים נוחים יותר מאלו שהוענקו לאחרונה לשתי חברות מפוקפקות מדרום אפריקה, אשר השתלטו (על השדות) ביולי 2009, ולהמשיך לכרות באופן חוקי. אנחנו ממשיכים להיתקל בהתעלמות מצד משרד המכרות", נכתב במכתב של ACR.

 
במכתב צויין עוד כי "כפי שאתם ודאי יודעים, בית המשפט העליון קבע בספטמבר 2009 כי זכויות המינרלים של ACR בשדות היהלומים מרנג' תקפות והיו כך תמיד, וכי כל היהלומים שאי פעם נכרו שם שייכים ל-ACR. באופן מפורט יותר, יש לכבד את פסיקת בית המשפט ללא כל קשר לערעורים כלשהם. תאגיד שיווק המינרלים של זימבבואה (MMCZ), תאגיד פיתוח הכרייה של זימבבואה (ZMDC), המשרד הממשלתי והחברות הפועלות באזור שלא כחוק התעלמו מהפסיקה".

 
חברת African Consolidated Resources עומדת במרכז סוגיית הבעלות השנויה במחלוקת על שדות היהלומים הרווחיים במרנג', אשר במזרח זימבבואה.
החברה ניהלה את מאבקה בנושא בבתי המשפט במדינה, למרות שהממשלה כבר אישרה מאז לשתי חברות אחרות לפעול באזור, במסגרת מיזמים משותפים עם תאגיד פיתוח הכרייה של זימבבואה, אשר בבעלות המדינה.

 

 

מאת: אורי חביב

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן