אלוביאלית

ממשלת זימבבואה משעה את מכירת היהלומים

זימבבואה עצרה בשבוע שעבר את מכירתם השנויה במחלוקת של 300,000 קראט יהלומים, אך הסבירה כי הסיבה לכך היא נושאים בירוקרטיים ולא שערוריית הפרות זכויות האדם על ידי הצבא בשדות היהלומים במדינה, כך דווח ב-AFP.
"המכירה הפומבית של יהלומים הופסקה, אך לא התבצעו מכירות", אמר אוגוסטין רוקוואיה (Augustine Rukwaya), מנכ"ל חברת היהלומים Mbada, אחת משתי החברות המנהלות את שדות מרנג' שבמזרח זימבבואה.

 

"יש כמה סוגיות בין-מחלקתיות ממשלתיות שהיה צריך לטפל בהן", אמר ל-AFP. "רכישת יהלומים היא הליך מורכב מאוד. נפרסם הצהרה מלאה מאוחר יותר היום".
בנובמבר התחמקה זימבבואה מחרם על מכירות יהלומים בינלאומית מצד תהליך קימברלי (Kimberley), שהוקם על מנת למנוע כניסה של "יהלומי מריבה" לשוק, כך דווח.

 

חקירה מטעם קימברלי חשפה "אלימות בלתי מתקבלת על הדעת ומחרידה נגד אזרחים מצד הרשויות", כולל עבודת כפייה, עינויים ומכות שספגו התושבים הכפריים מחיילים.
למרות הקריאות להשעות את זימבבואה בשל האלימות במרנג', הארגון העולמי נתן להררה ארכה עד יוני 2010 לבצע רפורמות כדי לעמוד בתקנות.

 

זימבבואה נכנסה באוקטובר לשותפות כריית יהלומים עם שתי חברות מדרום אפריקה, כולל Mbada, כך דווח.
בחודש לאחר מכן, אמר שר המכרות, אוברט מפופו (Obert Mpofu) כי החיילים והמשטרה נסוגו משדות היהלומים, וכי זימבבואה מילאה אחר יותר מ-90% מהרפורמות שדרשה קימברלי

 

 

AFP
מאת: Polished Prices

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן