משאית בלילה במכרה ונשיה של דה בירס

אפקט הקורונה: דה בירס הורידה את תחזית הפקת היהלומים ב-2020

ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) הורידה את תחזית הפקת היהלומים השנתית ל-2020, בתגובה להשפעת נגיף הקורונה על פעילויות הכרייה, על המסחר הסיטונאי ועל תנועת הצרכנים בשווקים המרכזיים, כך דווח ב-Rough&Polished.

 

בעקבות העדכון, דה בירס צופה להפיק השנה 25-27 מיליון קרט יהלומי גלם, לעומת 32-34 מיליון קרט יהלומים בתחזית הקודמת.

 

מפעל ההפרדה של מכרה אורפה של דה בירס
צילום: De Beers 

בסוף מרץ, דה בירס ביטלה את מחזור המכירות השלישי של השנה, בשל התפשטות נגיף הקורונה. במחזור המכירות השני של השנה, בתחילת אותו חודש, כבר הורגשה השפעת הנגיף: הסייט הסתכם ב-355 מיליון דולר בלבד, לעומת 501 מיליון דולר במחזור המכירות הראשון של השנה, ו-496 מיליון דולר במחזור המכירות השני אשתקד. 

 

יהלומי גלם דה בירס
צילום: De Beers

בדוח לא סופי לסיכום 2019, דיווחה דה בירס על ירידה בהפקת היהלומים, במכירות היהלומים ובהכנסות לעומת 2018. הכנסותיה של חברת הכרייה ירדו ב-24% ל-4.6 מיליארד דולר, ומכירות יהלומי הגלם ירדו ב-26% ל-4 מיליארד דולר, בהמשך לירידה של 8% בנפח המכירות הכולל של יהלומי גלם, שהסתכם ב-29.2 מיליון קרט, וירידה של 20% במחיר הממוצע שהושג, שעמד אשתקד על 137 דולר לקרט. הרווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות (EBITDA) של דה בירס ירד בשנה שעברה ב-55% ל-558 מיליון דולר, בשל נפח מכירות קטן יותר, שווי ממוצע נמוך יותר של הרכבי החבילות, וירידה במחירי הגלם.

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן