lucara art 60

אנגולה: לוקפה כרתה יהלום 404 קרט מסוג IIA

יהלום גלם שובר שיאים במשקל 404 קרט נכרה בפרויקט היהלומים לולו במחוז לונדה נורטה (Lunda Norte) באנגולה. היהלום הינו הגדול ביותר שתועד אי פעם באנגולה, אחת המדינות המובילות בעולם ביצור יהלומים, ונחשב ליהלום ה-27 בגודלו.

 

היהלום, 404.2 קרט מסוג IIa ובצבע D, נכרה בחלקת כריית הסחף ב-Mining Block 8 בלולו, שכבר הפיק למעלה מ-60 יהלום גדולים מיוחדים מאז החלה הכרייה באזור באוגוסט 2015. היהלום המיוחד הקודם שנכרה בלולו היה במשקל 133.4 קרט.

 

פרויקט לולו הוא שותפות בין חברת יהלומי לוקפה, אנדיאמה, ו-Rosas & Petalas. לוקפה היא המפעילה של הפרויקט עם למעלה מ-40% מהבעלות במרבץ הסחף. אנדיאמה מחזיקה ב-32% וה-28% הנותרים נמצאים בידי Rosas & Petalas.

 

״אנו שבעי רצון מגילויו של היהלום הגדול ביותר שנמצא באנגולה – זהו יום משמעותי עבור המדינה שלנו, תעשיית היהלומים שלנו, ופרויקט היהלומים לולו. שדות היהלום של לולו הינם דוגמא למה שאחנו רוצים להציג לעולם כדי לעודד השקעות בינלאומיות בענף כריית היהלומים של אנגולה״, אמר קרלוס סמבולה (Carlos Sumbul), יו״ר אנדיאמה.

 

״תמיד הדגשנו את טבעו המיוחד של שדה היהלומים של לולו, וממצא זה, ביחד עם יהלום 100+ קרט נוסף שנכרה השנה – הינם עדות נוספת לטבע זה. בעוד אנחנו ממשיכים בכריית אבני חן יוצאות דופן בסחף ב-Mining Blocks 6 ו-8, אנו גם ממשיכים לקדם תוכנית מחקר שיטתית כדי למצוא את מקור הקימברליט ליהלומים אלו״, אמר בהתלהבות מנכ״ל לוקפה, סטיבן וות׳ראול (Stephen Wetherall).

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן