דלג לתוכן המרכזי
יריד כחול לבן
simplified man
חדשות ראשי
the israel diamond industry logo

דה בירס: מחירי היהלומים הסינתטיים ירדו ב-60% מאז השקת לייטבוקס

השפעה דרמטית למותג תכשיטי היהלומים של החברה
תכשיטי יהלומי מעבדה סינתטיים
צילום: Lightbox Jewelry

מנכ”ל חברת דה בירס (De Beers), ברוס קליבר (Bruce Cleaver), טוען כי המחיר הסיטונאי של יהלומי מעבדה “ירד בשיעור של עד 60%” מאז החברה החלה למכור תכשיטים המשובצים ביהלומים סינתטיים בספטמבר 2018, באמצעות המותג לייטבוקס (Lightbox), כך דווח באתר Gem Konnect.

 

קליבר הוסיף כי המחירים ימשיכו לרדת, “בשעה שטכנולוגיה משופרת מובילה לעלייה באיכות ובנפח יהלומי המעבדה המיוצרים”. הוא הוסיף כי “שולי הרווח שהיו שם, כבר אינם ברי-קיימא. אני משווה את זה לטלוויזיה בעלת מסך שטוח. הטלוויזיות הראשונות מסוג זה היו מאוד יקרות, ובאיכות נמוכה”. לדבריו, היהלומים הסינתטיים לא גרמו לירידה במחיריהם של יהלומים טבעיים, כי מדובר בשני מוצרים “שונים”. הוא הוסיף כי דה בירס, שהשקיעה אשתקד 166 מיליון דולר בשיווק יהלומים טבעיים, תגדיל השנה את תקציב השיווק.

 

על פי הדיווח, לייטבוקס צופה למכור 20,000 קרט יהלומים סינתטיים עד תום 2019. בשנת 2020, כשהמפעל של דה בירס במדינת אורגון יגיע לתפוקה מלאה, הוא יפיק יותר מחצי מיליון קרט יהלומי גלם סינתטיים בשנה.

 

 



תגיות: יהלומים סינתטיים, תכשיטי יהלומים, דה בירס, יהלומי מעבדה, לייטבוקס

עוד כתבות שיעניינו אותך