zimbabwe quality art 769355

מפקח מטעם תהליך קימברלי הגיע לזימבבואה

אבי צ'יקאני (Abbey Chikane), מפקח מטעם תהליך קימברלי (Kimberley Process) הגיע לבירת זימבבואה הררה (Harare) ביום שני, כך דיווח האתר All Africa.
לפי הדיווח, שציטט הודעה לעתונות מטעם הממשלה, צ'יקאני, שיישהה בזימבבואה כשלושה ימים, נועד עם פקידים ממשרד המכרות וחברות היהלומים Canadile Miners ו-Mbada Diamond .

 
ביקורו של צ'יקאני נועד כדי להעריך האם זימבבואה מיישמת את תוכנית העבודה המוסכמת בנוגע למכרות היהלומים בשדות צ'יאדזווה (Chiadzwa). התוכנית, שאומצה במפגש האחרון של תהליך קימברלי בנמיביה, מציבה מספר תנאים שעל זימבבואה למלא על מנת שכריית היהלומים במכרות מרנג' (Marange) תעמוד במלוא הדרישות של תהליך קימברלי.

 
זימבבואה קיבלה מספר מועדי יעד לציות לדרישות תהליך קימברלי, ועל המדינה להבטיח כי תוכנית העבודה המשותפת מיושמת במלואה עד לדצמבר 2010, כך ציטט האתר את צ'יקאני .
בהודעה של תהליך קימברלי נמסר: "מינויו של צ'יקאני כמפקח מסמן את תחילתו של שיתוף פעולה ליישום דרישות המינימום של תהליך קימברלי, שיובילו לכך שיהלומי זימבבואה יסחרו באופן לגיטימי בשוק הבינלאומי". ישראל היא יושבת הראש הנוכחית של תהליך קימברלי.

 
צ'יקאני, יו"ר המייסד של תהליך קימברלי, גם נועד עם שר המכרות אוברט מפופו (Obert Mpofu). בתגובה לפגישה אמר השר מפופו: "נועדנו אתו הבוקר ונקבע לו לוח זמנים (…) הדבר בהחלט תואם את ההסכם שלנו בפגישה של תהליך קימברלי בנמיביה בה הסכמנו שלזימבבואה צריך להיות מפקח כחלק מתוכנית העבודה המשותפת. אנחנו מצפים למשימה מוצלחת וכממשלה אנו נרגשים מההתפתוחת. זימבבואה עשתה כמיטב יכולתה כדי למלא את הדרישות שהוצבו כדי לעמוד בדרישות תהליך קימברלי".

 
פקידים ממשרד האוצר, מס ההכנסה של זימבבואה, תאגיד שיווק המינרלים של זימבבואה (Minerals Marketing Corporation of Zimbabwe), יחידת המינרלים של משטרת זימבבואה (Zimbabwe Republic Police's Minerals Unit) וחברת מקורות מרנג' (Marange Resources) השתתפו בפגישה נפרדת שנערכה במשרדו של השר מפופו ביום שני בה נכחו גם נציגים מ- Global Diamond Evaluators בנמיביה.

 

צ'יקאני צפוי לבקר בשדות היהלומים צ'יאדזווה ביום שלישי כדי לבחון באופן אישי את הפעילויות של החברות Canadile Miners ו-Mbada Diamond . צ'יקאני גם ייצג את תהליך קימברלי ביחס לפיקוח על תהליך היצוא ליהלומי מרנג'.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן