חובה למתג יהלומי מעבדה ויהלומים טבעיים כמוצרים שונים ונפרדים, כך אמר נשיא סיבג'ו (CIBJO – קונפדרציית התכשיטים העולמית), ג'טאנו קוואליירי (Gaetano Cavalieri), בכנס גלובלי לפיתוח תחום אבני החן והתכשיטים שהתקיים בשבוע שעבר בסין, כך דווח באתר IDEX Online.
לדברי נשיא סיבג'ו, אסטרטגיות השיווק של תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה פגעו באמון הצרכן בתחום התכשיטים באופן לכללי. "ההחלטה להשוות את מחירי יהלומי המעבדה למחירי היהלומים הטבעיים, אולי שירתה בטווח הקצר את האינטרסים של יצרניות של יהלומי מעבדה, אך התבררה כטעות קריטית בטווח הארוך," אמר.
הוא ציין כי ערכי המכירה ומחירי התכשיטים – ותכשיטי יהלומים במיוחד – ירדו באופן דרמטי בשווקים ברחבי העולם, במידה רבה בשל חדירתם לשוק של יהלומי המעבדה. הוא ציין כי המצב הרגיש הפך למורכב בשנתיים האחרונות, לאור הירידה החדה בעלויות הייצור של יהלומי מעבדה.
"חייב להיות ברור תמיד שהעקרונות הכלכליים של מוצר טבעי, שיש לו תקרת ייצור מוגבלת, שונים מאלו של מוצר שניתן לייצר, ואין לו תקרת ייצור", אמר. "לכן, כשהתקבלו החלטות למזג בין השניים, ואף גרוע מכך, להבדיל בין המוצרים באמצעות טענות שיווקיות שליליות על המוצר האחר, זה פגע באמון הצרכנים בשתי הקטגוריות", סיכם.