כריה אלובלית באפריקה חשופה למלחמות אזרחים

ממשלת זימבבואה שלחה פקחים לשדות היהלומים בצ'יאדזווה

ממשלת זימבבואה החליטה לאחרונה לשלוח פקחים שיבחנו ויעריכו את הפקת היהלומים בשדות צ'יאדזווה, כחלק מהמאמץ לפקח על הפקת היהלומים באתר השנוי במחלוקת ולעמוד בקווי היסוד של תהליך קימברלי (Kimberley), כך דווח ב-The Zimbabwean.

 
הפקחים יצאו לשדות היהלומים, שהכרייה בהם נעשית באמצעות מיזם משותף של תאגיד פיתוח הכרייה של זימבבואה (ZMDC – Zimbabwe Mining Development Corporation), אשר בבעלות הממשלה, ושל חברת כרייה קטנה מדרום אפריקה, Mbada Diamonds.

 
פקיד בכיר בממשלת זימבבואה צוטט ב- Zimbabwean באומרו כי, "הממשלה הזמינה פקחים והם נמצאים כבר במכרה היהלומים ביחד עם גורמים רשמיים של תאגיד שיווק המינרלים של זימבבואה (Minerals Marketing Corporation of Zimbabwe). הרעיון הוא שהממשלה תפקח על כל הפקת היהלומים ותיטול אחריות ברמה היומיומית על תהליך ההפקה. שר האוצר טנדאי ביטי (Tendai Biti) הופקד על הנושא ומודע היטב לנוכחות הפקחים ".

 
ממשלת זימבבואה טענה מוקדם יותר החודש, כי מנעה מכירה פומבית מתוכננת של 300 אלף קראט של יהלומים משדות צ'יאדזווה, לאחר שהגיעו לידיה הוכחות שהמכירה אינה עומדת בנהלים של תהליך קימברלי (KPCS).

 

תעשיית היהלומים העולמית מפקחת כיום על תעשיית היהלומים השנויה במחלוקת של זימבבואה, במטרה להבטיח כי היא עומדת בתקנים של תהליך קימברלי. צבא זימבבואה הואשם בהפרה חמורה של זכויות אדם בשדות היהלומים של צ'יאדזווה. בתגובה לכך ארגונים לא-ממשלתיים פועלים להחרמת יהלומים מזימבבואה.

 
המדינות החברות בתהליך קימברלי אפשרו לזימבבואה להציג רפורמות חדשות עד יוני השנה, במטרה להוכיח כי היא עומדת בתקנים של הפקת יהלומים.

 

 

מאת: רחל ליברמן ליאור ג'ורג'י

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן