queen elizabeth  s 22

ממשלת הודו: יהלום הקוהינור שייך לבריטניה

הודו פרסמה הודעה מפתיעה בנוגע ליהלום קוהינור (Koh-i-Noor) המפורסם. לדבריה, היהלום השנוי במחלוקת צריך להישאר בבריטניה, כיוון שהוא ניתן למדינה במתנה ולא נגנב, כך על פי פקיד ממשלתי בכיר בבית המשפט העליון בהודו.

מדיווח שפורסם ב-The Economic Times עולה, כי רנג׳יט קומאר (Ranjit Kumar), הפרקליט הראשי בהודו אמר, כי יהלום ה-108 קרט ניתן לבריטים במאה ה-19 על ידי מייסד האימפריה הסיקית, המהרג׳ה רנג׳יט סינג (Ranjit Singh), כפיצוי על עזרת הבריטים במהלך מלחמות הסיקים באותה התקופה.

בבית המשפט התנהלה תביעה שהגיש הארגון הלא ממשלתי All India Human Rights & Social Justice Front, שביקש להחזיר את היהלום היקר לרשותה של הודו. הפרקליט הכללי הגיב לטענות שהועלו בבית המשפט, ועדכן בעמדת הממשלת בנושא.

היהלום הגיע לרשות בית המלוכה הבריטי ב-1850, כאשר הודו היתה קולוניה בריטית. ב-17 שנים האחרונות עלו דרישות מצד הודו להשיב את האבן היקרה לבעליה הקודמים. למרות שבמהלך הביקור קמרון הביע חרטה על פגיעות של הבריטים בהודים, ביניהם טבח האזרחים הלא חמושים בארמיצר (Amritsar) ב-1919, הוא אמר כי אינו פתוח לאפשרות להשיב את יהלום הקוהינור. קמרון הוסיף, כי הוא חש שמוטב שבריטניה תמשיך להחזיק בבעלות על הפריטים יקרי הערך הללו ולהשאילם לתצוגה ברחבי העולם. בנובמבר 2015 התאגדו שחקני בוליווד ואנשי עסקים בהודו להגשת תביעה נגד מלכת בריטניה אליזבת השנייה בבית המשפט הגבוה בלונדון.
מאת: IDEX Online

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן