מחירון רפפורט ליהלומים מלוטשים

תעשיית היהלומים הטבעיים אמרה לא לסינתטי

הנושא שמלהיט את תעשיית היהלומים לאחרונה הוא הצעתו של מרטין רפפורט, להציע לתעשייה שירות של מחירון יהלומים סינתטיים. רפפורט אף ערך לאחרונה סקר בקרב מנוייו, כדי להבין אם יהלומנים תומכים בכך.

 

ביום ראשון (2 ביוני), אירח רפפורט את הכנס וארוחת הבוקר המסורתית בתערוכת JCK לאס וגאס, ובה הציג כמדי שנה את השקפתו על מצב הענף, וכן את תוצאות הסקר, בהשתתפות מעל 7,000 מנויים. רובם הגדול של המשתתפים (79%) הצביעו נגד היוזמה של רפפורט לתת במה ליהלומים סינתטיים ולפרסם מחירון ייעודי עבורם. כמו כן, הצביעו 88% מהנשאלים בעד גילוי נאות לכל טיפול שעוברים יהלומים, ו-85% מהם הצהירו כי יתמכו בהקמת ארגון בינלאומי חדש לקידום יהלומים טבעיים.

 

יהלומי גלם סינתטיים
צילום: Bruce Riccitelli | Dreamstime.com

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, נכח בתערוכה והשתתף בכנס. דבש אף נפגש עם רפפורט, לצד נשיא בורסת היהלומים של מוסקבה, אלכס פופוב (Alex Popov), ונשיא מועדון סוחרי היהלומים בחוף המערבי (DCWC), משה סאלם (Moshe Salem). בעקבות הפגישה, כתב דבש בדף הפייסבוק הרשמי על התרשמותו מהכנס, וציין כי "מרטין רפפורט תומך חד-משמעית ביהלום הטבעי, ולדבריו אין לו כל כוונה לפרסם מחירון לסינתטיות".

 

יהלומים מלוטשים
צילום: FreshPaint

עוד כתב דבש כי "התוצאות האלה מביאות לידי ביטוי את הרוח הנושבת בענף היהלומים העולמי בתקופה זו, ואין לי ספק שדווקא בתקופה מאתגרת ומורכבת זו, חשוב שכולנו בתעשיית היהלומים נשלב ידיים ונפעל, ביחד עם כל גורם שיכול לעזור, כדי לקדם את הענף".

 

מאת: איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן