אלרוסה יהלום ענק רוסיה

אלרוסה: הביקוש ליהלומים צפוי לזנק ברבעון השלישי

אפקט נגיף הקורונה: ענקית כריית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) "כמעט עצרה" את מכירת יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים באפריל, מאחר שנותרה מחויבת לאסטרטגיה לשמירה על רמות המחירים, על חשבון המכירות. 

 

רוסיה יהלום לבן גדול
צילום: Alrosa

בחודש אפריל, מכרה אלרוסה יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים בשווי כולל של 15.6 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת יהלומי הגלם לגורמי צד שלישי הסתכמו ב-13.1 מיליון דולר, ואילו מכירות היהלומים המלוטשים הסתכמו ב-2.4 מיליון דולר. בחודשים ינואר-אפריל 2020, מכירות היהלומים של אלרוסה הסתכמו ב-919.8 מיליון דולר, מהן מכירות גלם בשווי 894.4 מיליון דולר, ומכירות יהלומים מלוטשים בשווי 25.4 מיליון דולר.

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

סמנכ"ל אלרוסה, יבגני אגוריב (Evgeny Agureev), מסר כי "המגבלות שהוטלו כדי להיאבק בקורונה, לצד ירידה בביקוש לתכשיטי יהלומים, צמצמו למינימום את המסחר ביהלומי גלם ויהלומים מלוטשים ברחבי העולם […] עם זאת, יש לזכור כי האתגרים והמגבלות שעמם מתמודד השוק, המשפיעים הן על הפעילות והן על הביקוש, הם זמניים. אנו עוסקים במשאב טבע נדיר ומוגבל, וצרכנים מייחסים ערך רגשי גבוה ליהלומים טבעיים. כמו שחקנים אחרים רבים בשוק, אנו צופים מגמת עלייה בביקוש ליהלומים כבר בתחילת הרבעון השלישי של השנה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן