מעבדה לייצור יהלומים סינתטיים של scio diamond

DPA: ההגדרות החדשות של יהלומים סינתטיים יטעו צרכנים בארה"ב

איגוד מפיקות היהלומים (DPA) מביע חשש בנוגע להנחיות החדשות של נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב, לפיהן אין יותר צורך להוסיף את המונח "סינתטיים" לתיאור יהלומים שלא נכרו במכרות. על פי נציבות הסחר הפדרלית, יצרניות של יהלומי מעבדה יוכלו מעתה להשתמש במונחים אחרים, כל עוד הן "מעבירות בבירור ובאופן בולט כי המוצר אינו יהלום מהמכרה".

 

בהודעה לעיתונות, מסר איגוד מפיקות היהלומים את הערכתו לכך שנציבות הסחר ממשיכה לדרוש ממשווקים של יהלומי מעבדה לבדל בבירור את המוצר שלהם מיהלומים טבעיים. עם זאת, הארגון הביע "חששות עמוקים מכך שההנחיות החדשות לא מספקות את הבהירות הדרושה על מנת למנוע בלבול והטעיית צרכנים, וגורמות לעמימות מיותרת"

 

איגוד מפיקות היהלומים חושש במיוחד מאישור של נציבות הסחר הפדרלית למונח 'יהלומים מתורבתים', "[…] למרות שהוכח כי רוב הצרכנים מפרשים בטעות את המונח 'מתורבת' כתיאור של יהלומים טבעיים". מהאיגוד נמסר כי הוא "מאמין שעיקרון זה, אם ייעשה בו שימוש נרחב, יפתח פתח לבלבול והטעיה נוספת של צרכנים".

 

כמו כן,  נמסר כי האיגוד מופתע גם מהשימוש הנרחב של לשכת הסחר הפדרלית במונח "יהלומים מהמכרות" (mined diamonds), מונח שיצרניות יהלומי המעבדה מקדמות בכוח, במקום במונח "יהלומים טבעיים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן