דלג לתוכן המרכזי
טל גמזו יהלומן פרטי
the israel diamond industry logo

“יהלומים לנצח”: מסלוגן אגדי למציאות אכזרית

איש לא יודע בוודאות מהו הנפח של שוק היהלומים המשני, אך יש כאן בעיה רצינית מאוד, במיוחד כי הצרכנים חשדנים ואף חוששים מפריטים שהיו שייכים בעבר למישהו אחר
עגילי יהלומים תכשיטי יוקרה
צילום: Alena Zamotaeva
תארו לעצמכם שוק רכב, שבו המכוניות לא מתיישנות ולא נזרקות במשך 50 שנה. מדי שנה, מיליוני כלי רכב חדשים יוצאים מפס הייצור, אך כל כלי הרכב שיוצרו קודם לכן נשארים בשוק, המאפיינים שלהם עוברים שינוי והם נקנים ונמכרים. ברור שגורלו של שוק זה נחרץ - המאסה הגדלה בעקביות של המוצר תפעיל לחץ על המחיר, עד שיתברר כי הוא נמוך מעלות הייצור, והיצרנית תתמוטט. במה שונה שוק זה מהשוק המודרני של יהלומים טבעיים? בערך כמוו ההבדל בין יהלום שנחתך לדוגמא על ידי קריסטל (Kristall) של סמולנסק (Smolensk) ב-19677 לבין יהלום שנחתך אתמול. כלומר, אין כל הבדל.   לקריאת המאמר לחצו כאן    

תגיות: יהלומים סינתטיים, תכשיטי יהלומים, יהלומים מלוטשים, יהלומים ממוחזרים

עוד כתבות שיעניינו אותך