דוגמנית עונדת תכשיטים

"יהלומים לנצח": מסלוגן אגדי למציאות אכזרית

תארו לעצמכם שוק רכב, שבו המכוניות לא מתיישנות ולא נזרקות במשך 50 שנה. מדי שנה, מיליוני כלי רכב חדשים יוצאים מפס הייצור, אך כל כלי הרכב שיוצרו קודם לכן נשארים בשוק, המאפיינים שלהם עוברים שינוי והם נקנים ונמכרים. ברור שגורלו של שוק זה נחרץ – המאסה הגדלה בעקביות של המוצר תפעיל לחץ על המחיר, עד שיתברר כי הוא נמוך מעלות הייצור, והיצרנית תתמוטט. במה שונה שוק זה מהשוק המודרני של יהלומים טבעיים? בערך כמוו ההבדל בין יהלום שנחתך לדוגמא על ידי קריסטל (Kristall) של סמולנסק (Smolensk) ב-19677 לבין יהלום שנחתך אתמול. כלומר, אין כל הבדל.

 

לקריאת המאמר לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן