תאילנד

נציג תאילנד לתהליך קימברלי: תעשיית היהלומים בתאילנד עוברת ליהלומים גדולים יותר

תעשיית היהלומים בתאילנד "הגדילה" את קנה המידה של היהלומים שבהם היא מתמחה, כך אמרה נטפאן סודריצ'ארי פאוסון (Nataphan Sodrischai Pawson), ראש ארגון יצרני היהלומים של תאילנד.

 
במהלך השנים האחרונות, החלו החברות בתעשיית היהלומים של תאילנד (כ-30 חברות במספר) לעבוד עם יהלומים גדולים יותר מאשר בעבר – כך הסבירה פאוסון, בראיון מיוחד שהעניקה למכון היהלומים הישראלי לרגל כינוס תהליך קימברלי בירושלים.

 

לפני פרוץ המשבר הכלכלי בעולם, תעשיית היהלומים התאילנדית העסיקה כ-10,000 עובדים. כעת, לדברי פאוסון, מספר המועסקים בתעשיית הצטמצם לאלפים בודדים בלבד.
ומי קונה את המוצר המוגמר? לא קונים מקומיים, לדברי פאוסון. תאילנד מייבאת יהלומי גלם – רובם מדרום אפריקה – מלטשת את האבנים, ולאחר מכן מיצאת אותן. תהליך זה מתאפשר הודות לעובדה שבתאילנד לא מוטל מס על יבוא יהלומי גלם או על יצוא יהלומים מלוטשים.

 

תאילנד רואה חשיבות גדולה בחברותה בתהליך קימברלי, היות שהיא מיבאת יהלומי גלם המחוייבים בתעודות מטעם התהליך. עם זאת, כאשר נשאלה פאוסון מהי עמדתה של תאילנד לגבי יהלומים שמקורם בזימבבואה, אמרה כי היצוא של זימבבואה "אינו מעניינה של תאילנד".

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן