סמיר נהאס ברזיל

נציג ברזיל לתהליך קימברלי "חיפושי היהלומים במדינה ממשיכים"

ברחבי ברזיל כולה מתקיימים חיפושים אחר יהלומים, והמדינה מקווה כי מרבצי יהלומים משמעותיים ימצאו בקרוב ויאפשרו לה להפוך למדינה מפיקת יהלומים משמעותית בחמש השנים הקרובות כך אמר גורם רשמי במגזר המחצבים והכרייה של ברזיל, בראיון למכון היהלומים הישראלי. הראיון התקיים במסגרת יום הדיונים השני של כינוס תהליך קימברלי בירושלים.

 

לדברי סמיר נהאס (Samir Nahass) , יועץ לענייני חוץ במשרד לגאולוגיה, מכרות ומחצבים, בברזיל קיימים קימברליטים "אך הם אינם טובים". נהאס הסביר, כי רוב היהלומים בברזיל עדיין נמצאים במקורות קרובים לפני הקרקע.
נהאס אמר כי הוא מאמין בהימצאותם של יהלומים באזור האינדיאני של המדינה – אזור מחוץ לתחום עבור פעולות הכרייה והחיפוש על פי החוק הברזילאי. עם זאת, משרדו הגיש בקשה להיתר לבצע חיפושים גם באזור זה. הוא הוסיף כי הוא בטוח למדי שהיתר כזה יינתן בסופו של דבר, למרות העיכוב שחל עקב חילופי הממשל בברזיל לאחרונה.

 

"תפוקת היהלומים בברזיל כיום מאוד, מאוד נמוכה" – לדברי נהאס. ברזיל היתה המדינה השנייה בעולם שבה גילו יהלומים במאה ה- 17, אחרי הודו. כיום ברזיל המהווה מקור לאספקת יהלומי קרבונדו (carbonado) שחורים.
"ברזיל לא מייצאת יהלומים כלל", אמר, והיא מיבאת כמויות קטנות בלבד של יהלומים למטרות תעשייתיות. במדינה לא חלים מסי יצוא מה שיוצר, לדבריו מצב "טוב ליצואנים ורע למדינה". "אם נמכור את כל המחצבים שלנו, יבוא יום שבו ניאלץ לקנות אותם בחזרה – ובמחיר גבוה מאוד", הזהיר נהאס. הוא הסביר כי בברזיל רק התעשייה הפרטית מורשית לייצא ואילו הממשלה אינה מורשית לייצא. מסי היבוא והן מסי המכירות בברזיל הם "מאוד גבוהים", כהגדרתו.

 

בתגובה לכך שסוחרי יהלומים רבים מישראל מעוניינים לעבוד בברזיל, אך חוששים בשל רמת האלימות הגבוהה המאפיינת את המדינה, הודה נהאס כי סוגיית הביטחון האישי בארצו מהווה בעיה. עם זאת, הוסיף כי ארצו פועלת במרץ לשפר את מצב האלימות לקראת גביע העולם בכדורגל שאותו היא צפויה לארח ב-2014. למרות הכל, הוא הדגיש כי ארצו "תקבל בזרועות פתוחות" את כל מי שמעוניין לעשות בה עסקים.
נהאס התייחס גם לסוגיית מצבה של ונצואלה – שהשעתה את עצמה מהחברות בתהליך קימברלי לתקופה של שנתיים, שהסתיימה ביוני האחרון. "ברזיל עומדת בקשר עם ונצואלה וכי במאי 2010 הביעה ונצואלה עניין בתהליך קימברלי. למרות זאת, וונצוטלה מבקשת להמשיך את ההקפאה ביצוא ויבוא היהלומים אל ומשטחה וכי היא מתכננת לשגר הודעה בכתב להנהגת תהליך קימברלי בעניין זה" אמר.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן