כנסת ישראל

חוק הסדרת מיסוי ענף היהלומים אושר לקריאה שנייה ושלישית בכנסת

ועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להסדרת המיסוי בענף היהלומים, כך דווח בכלכליסט.

 

הצעת החוק קובעת כי מדידת המלאי לצרכי שומות מס של יהלומנים תתבצע לפי עלות המלאי, ולא לפי ערך. כמו כן, נקבע כי אם יפחת שווי השוק של יהלום בסוף שנת המס, יהלומנים יוכלו להפחית את ירידת הערך בהתאם לשווי השוק באותו מועד, בתנאי שחלפו 18 חודשים ממועד רכישתו. כמו כן, נקבע כי פקיד השומה יוכל להתחשב בבקשות מצד יהלומנים להקלות בהערכת השומה, בהתאם לאופי והיקף הפעילות שלהם.

 

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר במהלך הדיונים כי לנגד עיניו עומדת "המטרה לחזק את ענף היהלומים הישראלי ולהחזירו לגדולתו לטובת כלל המשק", כפי שדווח בכלכליסט. גפני דרש כי בתוך שנתיים וחצי מיום כניסת החוק לתוקף, ידווח מנהל רשות המסים לוועדת הכספים, כדי לבחון כיצד השפיע החוק על מצב הענף.

 

מנהל רשות המסים, משה אשר, אמר כי "מדובר ביום היסטורי, מסדירים ענף שלם, נסדיר את ההון שלו ונאפשר לו לצמוח מחדש". הוא הוסיף כי מדובר ב"רפורמה שמתאימה ליהלומנים, ולייחודיות שלהם בהשוואה ליתר הענפים במשק".

 

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, אמר כי "מדברים פה על 2.7 מיליארד דולר, 13% מהייצוא התעשייתי של מדינת ישראל […] ממשלות אחרות בעולם תומכות בענפי היהלומים שלהן. הודו, דובאי ובלגיה זיהו את ענף היהלומים והעבירו חוקים".

 

נשיא הבורסה הוסיף כי "40 שנה עבדנו במס מחזור, עברנו לניהול ספרים מלא, החוק שכאן הוא חוק לא פשוט, אך יחד עם זאת הסכמנו עליו מתוך מודעות לאפשרות להקלות, וכן מתוך ידיעה שהדבר ייבחן מחדש בעוד שנתיים וחצי, בין השאר כאן בוועדת הכספים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן