דיוואלי בורסת היהלומים הודו

בורסת היהלומים מציינת את חג הדיוואלי

אירוע מסורתי לציון חג הדיוואלי נערך באולם הישיבות של בורסת היהלומים, בנוכחות שגריר הודו בישראל, פאוון קאפור (Paven Kapoor), ראשי ענף היהלומים, נציגי החברות ההודיות הפועלות בבורסת היהלומים הישראלית, וחברי הנהלת הבורסה.

 

"ראש השנה ודיוואלי חלים בתאריכים קרובים, ושניהם חגים חשובים. אני שמח להיות כאן ולראות שאתם מציינים את דיוואלי", אמר שגריר הודו בישראל. "לפני כמה חודשים, ביקר בישראל ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי (Narendra Modi), באירוע מרגש מאוד עבורנו. בשיחות שניהל עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הוחלט להדק את יחסי ישראל והודו בתחומים רבים של מסחר, שכידוע לכם יהלומים הם חלק גדול ממנו. אני מודה לכם על היחס החמים שאתם מפגינים כלפי הנציגות ההודית בבורסה הישראלית". השגריר סיים את דבריו בעברית, ואיחל למשתתפים חג דיוואלי שמח.

 

שגריר הודו בישראל קאפור
צילום: דני ארוסי

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, בירך את המשתתפים ואמר בין השאר כי: "לקהילה ההודית ולקהילה הישראלית יש חשיבה דומה, גם אנחנו וגם ההודים מכבדים ומעריכים את המשפחה, ויש לנו דברים משותפים רבים. אנו מקדמים בברכה את החברות ההודיות, ומאחלים לכם חג דיוואלי שמח".

 

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן, אמר כי: "כבר הפסקנו לספור את הפעמים שאנחנו חוגגים איתכם את חג הדיוואלי, כי אנחנו מרגישים כמו משפחה. אני מאחל לכם חג דיוואלי שמח, בריאות והצלחה בעסקים".

 

נשיא בורסת אבני החן, שלמה אשד, זכה למחיאות כפיים כשאמר כי במקביל לחג הדיוואלי הוא חוגג גם את יום הולדתו. אשד בירך אף הוא את הנוכחים באיחולי חג דיוואלי שמח.

 

"חג הדיוואלי, חג האור, הוא אמנם חג הודי, אבל כבר מזמן הפך לחג של הבורסה הישראלית", אמר אניש פאריק מחברת רוזי בלו סיילס, נציג הקהילה ההודית בישראל. "תמיכתכם בקהילה ההודית הפועלת כאן חשובה לנו, ואני מאחל לכולנו המשך עסקים מוצלחים". פאריק הגיע לישראל ב-1979, והיה החבר השני מהודו בבורסת היהלומים הישראלית.

 

המפגש התנהל באווירה נינוחה וחברית, והנוכחים הרבו לברך האחד את השני בברכת חג דיוואלי שמח. בסיום הברכות הרימו כולם כוסית והתכבדו באוכל הודי וישראלי.

 

מאת איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן