דלג לתוכן המרכזי
Israeli Diamond Industry
the israel diamond industry logo

סיכום תערוכת ג’ובלה: יותר משתתפים, פחות יהלומנים – וצעצועים יקרים לגבר

תערוכת התכשיטים והיהלומים הבינלאומית ג'ובלה התקיימה בתל אביב ב-3-4 ביולי. באירוע המוביל של תעשיית התכשיטים בישראל, שהתקיים זו השנה התשיעית
מעבדה גמולוגית
צילום: DGI

תערוכת התכשיטים והיהלומים הבינלאומית ג’ובלה התקיימה בתל אביב ב-3-4 ביולי. באירוע המוביל של תעשיית התכשיטים בישראל, שהתקיים זו השנה התשיעית, השתתפו כ-200 מציגים של תכשיטי זהב, תכשיטים משובצים ביהלומים או באבני חן, תכשיטי כסף ותכשיטי אופנה. עם זאת, למרות עלייה במספר המשתתפים, ניכר כי האקלים הכלכלי השנה מאתגר יותר.
יצחק בן דור, מנכ”ל ארגון יצרני התכשיטנים בישראל, ציין כי לתערוכה הגיעו קניינים ממספר רב של מדינות, ובהן ארה”ב, גרמניה, ספרד, קנדה, אוסטרליה וטייוואן. עם זאת, הודה כי היה שמח אם היו מגיעים קניינים נוספים. לדבריו, קיבל פידבק חיובי מחברות המשתתפות בתערוכה: “רובן עושות זאת על מנת לקבל את החשיפה לקהל המבקרים, אבל גם עסקאות נחתמות כאן”, אמר.

 

ירידה במספר חברות היהלומים

“המצב הכלכלי משפיע על העסק שלנו לטובה. קונים מחפשים יהלומים מטופלים כי הם מקבלים יהלומים איכותיים במחירים טובים”, סיפרו שי ברק וליאור איזבוצקי, הבעלים של חברת בריזה, המתמחה ביהלומים צבעוניים. לדבריהם, תנועת המבקרים השנה הייתה דלילה יותר, אך הם עדיין נהנו מחשיפה חיובית בפני קהל ישראלי.
גם היטש שאה, מנהל בחברת אניטה יהלומים, ציין כי הורגשה ירידה במספר המבקרים, ובמספר חברות היהלומים המציגות. עם זאת, כי למרות היחלשות הפעילות בעולם, נרשמה בג’ובלה עלייה בביקוש וההתעניינות ליהלומי החברה, ובמיוחד ליהלומים קטנים המיועדים לשיבוץ בתכשיטים.
בני שוולב, הבעלים של חברת היהלומים בנדיאקו, הביע אף הוא אכזבה מכמות המבקרים הקטנה, וציין כי היה רוצה כי “הנהלת התערוכה תעשה יותר בכל הקשור לפרסום ויחסי ציבור לתערוכה”.

 

לא מספיק קניינים מחו”ל

 

סימיון מיאייב ובניו הציגו בעבר בג’ובלה, וציין כי השנה כמעט שלא השתתפו בה חברות יהלומים. לדבריו, “אנחנו צריכים להביא חברות יהלומים ישראליות להציג בתערוכה, וכך נחזק את התערוכה ונמשוך את הקניינים לכאן”.

 

צבי בונדר, מחברת תכשיטי כהן, שהציגה בתערוכה מגוון גדול של טבעות אירוסין משובצות יהלומים, סיפר כי יומה הראשון של התערוכה היה עמוס, אך עם זאת לא הגיעו מספיק קניינים מחו”ל. רוני טוכנר, מעצבת תכשיטים מת”א, ציינה לעומת זאת כי ההשתתפות בתערוכה אפשרה לה להיפגש עם לקוחות, ולהכיר לקוחות חדשים.

 

בתערוכה השתתפו שתי מעבדות גמולוגיות צעירות: DGI ו-IGL. מעבדת DGI הציגה לראשונה, ולדברי קובי שיינדוף, אחד הבעלים, זכתה למשובים חיוביים מקהל המבקרים. זרי פאוסט, בעלים שותף, ציין כי קהל היעד העיקרי שלה בתערוכה הוא קהל חופשי, שחשוב לו ללמוד על חשיבות השימוש בתעודה גמולוגית.
“השנה יש פחות מבקרים אבל המכירות מוצלחות”, אמר שראל אור, מנכ”ל מעבדתIGL , המציג בתערוכה זו השנה השנייה. “אנו מחזקים את הבסיס שלנו כאן, ובמקביל פתחנו גם סניפים של המעבדה בלוס אנג’לס ובהונג קונג. אנו חשים שהביקוש לתעודות גמולוגיות עולה”.

 

צעצועים יקרים לגבר, ותכשיטים בסגנון אתיופי

אחת החברות הייחודיות שהציגו בתערוכה היא Gold & Play השוויצרית, שהשתתפה לראשונה בג’ובלה. הקבוצה מייצרת מערכת שחמט מזהב המשובצת ביהלומים, והבעלים דניאל פורשה (Daniel Porchet) ציין כי ניכרה התעניינות במוצרים. “אנחנו רוצים לבדל עצמנו כחברה העוסקת בייצור ושיווק תכשיטים, או אולי אדייק יותר אם אומר צעצועים יקרים לגברים. בחרנו להציג כאן כי ישראל היא מרכז חשוב ליהלומים ואנו מקוים שלסחורה שלנו יימצאו כאן קונים”.

 

תערוכת ג’ובלה הציגה השנה לראשונה גם את מותג התכשיטים “מג’מריה” (“בראשית”) – תכשיטי פליז בציפוי זהב בסגנון אתני, שעיצבו עולים מאתיופיה הלומדים צורפות ושיבוץ ועיצוב תכשיטים במרכז העיצוב איול שבירושלים. חברת איול תגברה את התלמידים באנשי מכירות, שהדריכו אותם וסייעו במכירת התכשיטים.

 

תערוכת ג’ובלה מאורגנת על ידי קבוצת שטיר, ונערכת בחסות משרד התמ”ת, מכון היהלומים הישראלי, מכון הייצוא הישראלי, התאחדות יצרני התכשיטים הישראלית, ולשכת המסחר הישראלית.

 

 

מאת: איריס הורטמן ומישל מושליאן

עוד כתבות שיעניינו אותך