כתובית של סיף בנק

הונאת ענק נוספת בענף התכשיטים ההודי

צרות נוספות בתעשיית אבני החן והתכשיטים בהודו: סטייט בנק אוף אינדיה (SBI) מדווח כי רשת התכשיטים הקמעונאית קנישק גולד (Kanishk Gold), הבעלים של מותג התכשיטים קריז (Krizz), חשודה בהונאה על חשבון הלוואה בהיקף 126.4 מיליון דולר (8.24 מיליארד רופי) שקיבלה, המסתכמת בכמיליארד רופי (153 מיליון דולר) לאחר ריבית, כך דווח ב-Gem Konnect.

 

על פי הדיווחים, מנהלי החברה, בופש קומאר ג'אין (Bhupesh Kumar Jain) ואשתו ניטה (Neeta), נמלטו מהודו ונמצאים כעת במאוריציוס. בנק SBI פנה ללשכת החקירות המרכזית (CBI) בהודו, כדי שתסייע בחקירה. עוד נמסר מהבנק כי "ג'אין כתב לבנקאים שלו מכתב ביום החקירה, והודה בזיוף רשומות ומכירת מלאי – שהיו אמורים לשמש כבטוחות של הבנק. בביקור שנערך לאחר מכן בחדרי תצוגה של החברה, התגלה כי החדרים ננעלו".

 

הפרשה החדשה אינה הראשונה שעליה דווח לאחרונה בהודו: בתחילת מרץ, המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו (GJEPC) שלחה לשני ענקי התכשיטים, ניראב מודי (Nirav Modi) ומהול צ’וקסי (Mehul Choksi), דרישה לקבלת הבהרות בטרם נקיטת צעדים משפטיים. מודי חשוד, לצד אנשי עסקים אחרים – ובהם דודו מהול צ’וקסי, הבעלים של ענקית קמעונות התכשיטים ג’יטאנג’אלי ג’מס (Gitanjali Gems) – בקשירת קשר לביצוע הונאה בהיקף של קרוב ל-2 מיליארד דולר, עם שני עובדים של פונג’אב נשיונל בנק (Punjab National Bank).

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן