צרכנים חנות תכשיטי יוקרה

מכירות התכשיטים בארה"ב המשיכו להתחזק באוגוסט

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בשוק האמריקאי רשמו עלייה של 6.8% באוגוסט 2017 בהשוואה לאוגוסט אשתקד, כפי שניתן לראות בגרף שלפניכם.

 

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה הסתכמו באוגוסט בכ-6.6 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים ראשוניים שפרסם משרד המסחר האמריקאי. ביצועי המכירות באוגוסט היו מעט טובים יותר מהמכירות ביולי, שהיה הטוב ביותר מאז ינואר השנה, ובשניהם נרשמה צמיחה של 6.7%.

 

העלייה במכירות באוגוסט הייתה גבוהה מזו שנרשמה באוגוסט אשתקד, אז נרשמה עלייה של 4.9% במכירות.

מכירות תכשיטים שעונים ארה"ב
צילום:IDEX Online

 

ביצועים חזקים של תכשיטנים מומחים ביולי

 

תכשיטנים מומחים בשוק האמריקאי זכו שוב בנתח שוק על חשבון קמעונאים המוכרים מוצרים רבים ובהם תכשיטים, כאשר המכירות הסתכמו ב-2.52 מיליארד דולר.

 

תכשיטנים מומחים רשמו עלייה של 8.4% במכירות באוגוסט לעומת יולי, בעוד קמעונאים המוכרים גם תכשיטים רשמו עלייה שנתית של כ-5.9% במכירות, כך על פי ההערכות.

 

בחודשים האחרונים נרשמת עלייה חזקה בביקוש לתכשיטים בחנויות של תכשיטנים מומחים. באוגוסט אמנם נרשמה ירידה בשיעור הצמיחה, אך עדיין נרשמה עלייה של 8.4% במכירות. העלייה במכירות של תכשיטנים מומחים התעלתה בקלות על כלל מכירות התכשיטים, הכוללות מכירות בחנויות של קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים.

 

מכירות תכשיטנים מומחים ארה"ב
צילום:IDEX Online

 

תכשיטנים מומחים זוכים בנתח שוק

 

תכשיטנים מומחים באופן כללי אמנם מפסידים מאז תחילת תהשנה בקרב נגד קמעונאים המוכרים גם תכשיטים, אך אוגוסט היה החודש השלישי ברציפות שבו רשמו תוצאות טובות יותר באופן משמעותי מאלו של קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים.

 

הגרף לפניכם מסכם את הפער בין מגמות המכירות של תכשיטנים מומחים לבין מגמות המכירות של כלל הקמעונאים המוכרים תכשיטים. (תכשיטנים מומחים בעמודות אדומות, קמעונאים המוכרים גם תכשיטים בעמודות כחולות).

 

תכשיטים תכשיטנים מומחים ארה"ב
צילום:IDEX Online

 

מכירות שעוני היוקרה רשמו עלייה חדה יותר ממכירות תכשיטי היוקרה

 

בחלוקה לקטגוריות, מכירות תכשיטי היוקרה רשמו עלייה של כ-6.7% באוגוסט, ואילו מכירות שעוני היוקרה רשמו עלייה של 7.7%. אוגוסט היה החודש השלישי ברציפות שבו מכירות השעונים רשמו ביצועים טובים יותר ממכירות התכשיטים.

 

ירידה בביקוש הצרכני ביולי

 

סך המכירות הקמעונאיות באוגוסט, להוציא מכירות כלי רכב, עלו ב-3.9%, לאחר עלייה של 2.9% ביולי 2017. כלל מכירות התכשיטים והשעונים רשמו עלייה גבוהה יותר, בשיעור של 6.8%, אף כי מדובר בנתון מעט חלש מזה שנרשם בחודש יולי, שבו נרשמה עלייה של 6.9%. הגרף לפניכם מציג את כלל המכירות הקמעונאיות (בירוק) מול מכירות התכשיטים (באדום).

 

מכירות קמעונאיות תכשיטים שעונים
צילום:IDEX Online

 

תחזית אופטימית למכירות התכשיטים ב-2017

 

רשתות תכשיטים מדווחות באופן כללי על מכירות מעט חלשות ברבעון הפיסקאלי האחרון שפרסם נתונים סופיים, והסתיים במרץ 2017, אך תכשיטנים עצמאיים מדווחים באופן כללי על רווחים גבוהים יותר.

 

התחזית המוקדמת שלנו למכירות התכשיטים בשוק האמריקאי במהלך 2017 צופות עלייה שנתית של כ-4% במכירות.

 

מאת אלברט רובינסון, IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן