תכשיטים יהלומים קניות קורונה

סקר בארה"ב: ענף התכשיטים בדרך לעונת החגים "הטובה אי פעם"

מכירות התכשיטים לא מראות כל סימני האטה אלא רק מתחזקות בעונת החגים הנוכחית, זהו כמעט הקונצנזוס בקרב 120 חברות תכשיטים שהשתתפו בסקר מיוחד לעונת החגים 2021, שפורסם באתר Instore Magazine ממש לפני חג המולד, שצוין ברחבי העולם ביום שבת שעבר.  

 

איך אתם מדרגים את עונת החגים עד כה?

מכירות תכשיטים כריסמס 2021 ארה"ב
צילום: Instore Magazine

79% מהנשאלים בסקר, שנערך ביום רביעי לפני חג המולד, אמרו כי מכירות התכשיטים עד כה "יותר טובות" או "הרבה יותר טובות" מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד, שבה נרשמה כזכור עונת החגים הטובה בהיסטוריה עבור תכשיטנים. 20% מהנשאלים תיארו את עונת החגים הנוכחית כ"יוצאת מן הכלל", 41% אמרו כי היא טובה מהצפוי, ו-31% אמרו כי היא עומדת בציפיות הגבוהות שלהם. לעומתם, רק פחות מ-10% מהנשאלים הביעו אכזבה מנתוני המכירות עד כה. 

 

מה מחיר המכירה הממוצע עד כה בעונת החגים?

חנויות תכשיטים הוצאות כריסמס
צילום:Instore Magazine

כשנשאלו מהם הפריטים הנמכרים ביותר, יותר ממחצית מהתכשיטנים ציינו "יהלומים", וכמה מהם אף ציינו ספציפית "עגילים צמודים משובצים ביהלומי מעבדה". עם זאת, חלק מהנשאלים אמרו כי המכירות טובות בכל הקטגוריות, וחלקם אמרו שכל המוצרים פשוט נמכרים מצוין.

 

דה בירס חנות תכשיטי יהלומים בלונדון
צילום: Willy Barton / shutterstock.com

חלק מהתכשיטנים אמרו כי הם חוששים מהתפשטות האומיקרון, וריאנט הקורונה החדש, ומהשפעתו העתידית. עם זאת, הם הביעו שביעות רצון מכך שהנגיף לא פגע כלל במכירות התכשיטים בעונת החגים. "אנחנו שמחים שאומיקרון התעכב מספיק זמן כדי לעבור את עונת החגים כמעט ללא פגע, אך חוששים מהחודשים הקרובים", כך הסביר אחד מהם.

 

מה מחיר התכשיט הממוצע לעומת השנה שעברה? 

מחיר תכשיט ממוצע כריסמס
צילום:Instore Magazine

מוטיב חוזר בתשובות של התכשיטנים השנה, נגע בכך שהמכירות שמרו על יציבות לאורך זמן לקראת חג המולד, ולא נדחו לדקה האחרונה. "ראינו השנה קהל יציב יותר, שמגיע בשלב מוקדם יותר, וזה נחמד כי אנחנו לא כורעים תחת הבהלה של הרגע האחרון", הסביר אחד הנשאלים. 

 

חלק מהתכשיטנים מייחסים זאת לעובדה שקונים רבים היו סגורים בבתים ולא הוציאו כסף במהלך המגפה, או כפי שאמר אחד מהם: "אני חושב שבגלל הקורונה, אנשים לא יצאו לאכול או נסעו לחופשה, כך שלכולם היה כסף עודף". 

 

חנות תכשיטים יהלומים מכירות
צילום: Daniel Jedzura / shutterstock.com

חלק מהתכשיטנים אף ציינו כי בקושי מצאו זמן להשתתף בשאלון, בגלל תנועת הקונים ועומס העבודה.

 

הסקר נערך בקרב 120 חברות תכשיטים עצמאיות. ואם נשפוט לפי התוצאות, נראה כי 2021 עושה את דרכה הבטוחה לספרי ההיסטוריה, כשנת שיא במכירות התכשיטים.

תחזית: המכירות התכשיטים יצמחו ב-40% 

האנליסט עידן גולן פרסם לאחרונה תחזית, לפיה מכירות התכשיטים בעונת החגים בארה"ב ירשמו עלייה שנתית של כ-40%. עד אוקטובר, מכירות התכשיטים בארה"ב הסתכמו עד כה השנה ב-67.8 מיליארד דולר, ועקפו את המכירות ב-2020 עוד לפני הכניסה לעונת החגים, שנחשבת לשיא עונת מכירות התכשיטים. 

 

חנות תכשיטים פירסינג פגודה
צילום: Helen89 / Shutterstock.com

לדברי גולן, מדיניות הסגרים בקורונה, סגירתן הזמנית של חנויות, הירידה בהיקף הנסיעות, והירידה החדה בהוצאות הצרכנים הקשורות בנסיעות, הזניקו את הביקוש לתכשיטים, והמכירות צפויות להסתכם השנה ב-94 עד 95.3 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 51% עד 53%. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן