צרכנים חנות תכשיטי יוקרה

עוד מוקדם להספיד את חנות התכשיטים

רוב מכריע מקרב הצרכנים בארה"ב מעדיפים לרכוש תכשיטים בחנויות, למרות אינספור האפשרויות לרכישת תכשיטים אונליין – כך עולה מסקר שערכה חברת Citi Retail Services בקרב כ-1,000 צרכנים מרחבי ארה"ב כולה.

 

על פי הסקר, מעל שני-שלישים (68%) מהאמריקאים רוכשים את רוב התכשיטים שלהם בחנות, לעומת 12% בלבד שרוכשים תכשיטים אונליין. במילים אחרות – חנויות התכשיטים ממשיכות לתת את הטון, לפחות בארה"ב. 

 

למרות הנוחות של קניות אונליין, קרוב למחצית מהנשאלים (44%) מעדיפים במובהק את חווית הקנייה בחנות פיזית, בין היתר כי ניתן לראות ולמדוד את התכשיטים לפני הקנייה. ממצא חשוב נוסף הוא שצרכני תכשיטים בארה"ב מוציאים יותר בחנויות: 40% מהנשאלים רכשו תכשיט בשווי 1,000 דולר לפחות, ומחיר התכשיט הממוצע עמד על 2,269 דולר – יותר מפי שניים ממחיר התכשיט הממוצע אונליין, שעמד על 1,099 דולר.

 

הסקר עסק גם בהעדפות הצרכנים בכל הנוגע לפתרונות מימון ואשראי לרכישת תכשיטים, וכ-28% מהנשאלים ציינו כי היו מעדיפים שהחנות תציע פתרון אשראי, יותר משירותים משלימים אחרים בתחום התכשיטים. כמו כן, רוב הנשאלים ציינו כי סביר להניח שירכשו תכשיטים באשראי לרגל אחד האירועים הבאים: יום נישואין (43%), חתונה (34%), אירוסין (34%), סיום לימודים (15%) והולדת תינוק (12%).

 

רחוב היהלומים ניו יורק
צילום: איריס הורטמן

מהססים לרכוש תכשיטים אונליין

 

הסקר הראה, כאמור, כי צרכנים עדיין מהססים לרכוש תכשיטים אונליין. זה נובע, בין היתר, מכך שנתקבלו בעבר בבעיות הבאות: תכשיטים נראו אחרת ממה שציפו (27%), לא היו בגודל הנכון (19%), או לא הגיעו בזמן – למשל, ליום ההולדת או החג שלכבודו נקנו (14%).

 

נקודה מעניינת נוספת בסקר היא שמחצית מרוכשי התכשיטים (ו-57% מהמילניאלס) רכשו את רוב או את כל התכשיטים שלהם לעצמם, ולא קיבלו אותם במתנה. עם זאת, למתנות יש משמעות מיוחדת – כ-58% מבעלי התכשיטים ציינו כי קיבלו את התכשיט האהוב עליהם במתנה מבן זוג, קרוב משפחה או חבר קרוב.

 

חנות תכשיטים בולגרי LVMH
צילום: Lucian Milasan / shutterstock.com

נמשכת הירידה במכירות התכשיטים בארה"ב 

 

מכירות התכשיטים בארה"ב רושמות עד כה שנה מאתגרת. בחמשת החודשים הראשונים של 2019, נרשמה מדי חודש ירידה שנתית במכירות התכשיטים בארה"ב, לעומת המכירות בחודשים המקבילים אשתקד. מכירות התכשיטים בחודש מאי רשמו ירידה שנתית של 8.7% לעומת מאי 2018 – הירידה החדה ביותר עד כה השנה. עם זאת, מכירות השעונים דווקא עלו, גם אם בשיעור חד-ספרתי נמוך.

 

הביצועים של ענף התכשיטים האמריקאי עומדים בניגוד לסך הביצועים של ענף הקמעונות האמריקאי. המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו עד כה מדי חודש בחמשת החודשים הראשונים של השנה, והתחזקו ב-0.6% וב-2.3% בשני הרבעונים הראשונים של 2019, לעומת אשתקד. אחד ההסברים לכך הוא שצרכנים אמנם מוציאים יותר על מכוניות, דלק, מסעדות וקניות אונליין, אך עדיין מהססים להוציא כספם על מוצרי יוקרה.

 

לואי ויטון טוקיו יפן
צילום: איריס הורטמן

הירידה במכירות מורגשת הן בחנויות תכשיטים עצמאיות, שרשמו ירידה של 7.6%, והן ברשתות התכשיטים. בסך הכל, נרשמה עד כה השנה ירידה של 7.7% במכירות של חנויות התכשיטים בארה"ב. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן