חנות תכשיטים יהלומים מכירות

ארה"ב: הזינוק האדיר במכירות התכשיטים נמשך בנובמבר

הזינוק במכירות התכשיטים מאז פרוץ מגפת הקורונה נמשך, והצרכנים האמריקאים ממשיכים לתדלק אותו, ולרכוש תכשיטים בהמוניהם במהלך עונת החגים.

 

מכירות התכשיטים שעלו באוקטובר ב-36% בהשוואה לשנה הקודמת, זינקו שוב בחודש נובמבר, שבמהלכו עלו המכירות בחנויות התכשיטים בשיעור חד של 51%. זהו המשך למגמה הצמיחה הדו-ספרתית במכירות התכשיטים בארה"ב, שנמשכת מאז יולי 2020.

 

קניון חנויות תכשיטים קורונה
צילום: Syda Productions / shutterstock.com

הביקוש הגדל לתכשיטי יהלומים שינה את כל מה שקשור למכירות תכשיטים בעשורים האחרונים. הנתח של המכירות אונליין גדל, נתח הארנק זינק, יהלומים הפכו שוב לפריט מרכזי וחשוב, חברות תכשיטים כבשו נתח שוק, והצמיחה האיטית של העשור האחרון התחלפה בצמיחה עצומה, שלא הייתה כמותה בעבר.

הזינוק במכירות התכשיטים: הנתונים

העלייה בביקוש היטיבה עם כל קטגוריות המוצרים שנמכרות בחנויות התכשיטים, והובילה לצמיחה דו-ספרתית גבוהה במכירות בחודש נובמבר.

 

מכירות שרשרות צמידים עגילים
מקור: עידן גולן

בחלוקה לפי נתח ושווי מכירות, טבעות הובילו את המכירות בחנויות התכשיטים בארה"ב, ואחריהן עגילים, צמידים ושרשרות. שני הפריטים האחרונים, צמידים ושרשרות, היו גם הקטגוריות שרשמו את הצמיחה המהירה ביותר בחודש נובמבר.

מכירות תכשיטים טבעות עגילים
מקור: עידן גולן

הזינוק במכירות התכשיטים: טבעות

הפריטים הנמכרים ביותר בנובמבר היו טבעות, ואחריהן עגילים. מכירות הטבעות היוו קרוב למחצית ממכירות התכשיטים, ומחירן הממוצע עמד על 1,855 דולר, כפי שעולה מניתוח של חברת Tenoris. עוד על כך בהמשך.

 

טבעות אירוסין היו הפריט הנמכר ביותר, במונחי שווי. אם הבנתם מה מניע את המכירות בתקופת משבר, לא תופתעו לגלות כי מכירות טבעות האירוסין רשמו זינוק שנתי של 44%.

 

טבעת יהלום אירוסין זוג
צילום: Syda Productions / shutterstock.com

מחירן הקמעונאי הממוצע של טבעות אירוסין זינק ל-4,734 דולר, לאחר שרשם עלייה שנתית נאה ביותר של 26%.

 

כמחצית מטבעות האירוסין שנמכרו (49%) נעו בטווח המחירים שבין 1,500 דולר ל-5,000 דולר.

הזינוק במכירות התכשיטים: עגילים

עגילים הם מוצר שמתאים לעידן שיחות הווידיאו. למה? כי בשיחת וידיאו, איש לא רואה את הצמיד שלך, אבל כולם רואים את העגילים החדשים שלך.

 

לכן, לא מפתיע לגלות שבמהלך עונת החגים, מכירות העגילים עלו ב-65%.

 

העגילים הנמכרים ביותר היו עגילים צמודים – כ-30% מכלל הפריטים שנמכרו בנובמבר, ו-39% מהמכירות במונחי שווי.

 

עיצוב העגילים שרשם את הצמיחה הגבוהה ביותר היו עגילים תלויים, שהמכירות שלהם הוכפלו, ומחירם הממוצע עלה ב-42%.

 

עגילי חישוקים טרנדים תכשיטים 2020
צילום: Victoria Chudinova / shutterstock.com

לסיכום הזינוק האדיר במכירות, קטגוריית התכשיטים שרשמה את הצמיחה הגבוהה ביותר בביקוש הייתה שרשרות, עם עלייה של 85%, ואחריהן צמידים.

השורה התחתונה

אחרי שנים של צמיחה איטית, התכווצות נתח הארנק, ספקות זוחלים מצד הצרכנים בנוגע ליהלומים, פעילות מוגבלת אונליין, ובאופן כללי קשיים נוכח הפופולריות הגוברת של לבוש יומיומי – מכירות התכשיטים חזרו בענק בעידן הקורונה.

 

מכירות התכשיטים קיבלו דחיפה מהצורך להוציא כסף, להיראות טוב, ולספק נחמה. אך הפריטים היקרים ביותר לרוב נרכשו כדי לבטא אהבה.

 

הצעת נישואין טבעת אירוסין יהלום
צילום: Look Studio / shutterstock.com

חלק מהזוגות הבינו שאין טעם להמתין עוד, והחליטו להתחתן. הם הצטרפו לזוגות שכבר קיבלו את ההחלטה, אך החתונה שלהם נדחתה בשל מגפת הקורונה והצורך בריחוק חברתי.

 

שתי הקבוצות הללו אחראיות לזינוק בביקוש לטבעות אירוסין. ולאור הצמצום ביתר ההוצאות, הן יכלו לאפשר לעצמן להוציא יותר כסף ממה שיכלו במצב אחר. ורבים אכן עשו זאת.

 

מכירות תכשיטים ארהב קורונה
מקור: עידן גולן

הביקוש הצרכני לתכשיטים בארה"ב שבר שיאים ב-2021 (ואנו לא היחידים שאומרים זאת), במגמה שנמשכה ביתר שאת בעונת החגים, ושרשרת אספקת התכשיטים כולה נהנית מכך. זהו שינוי חשוב בכלכלת התכשיטים.

 

מכירות התכשיטים בארה"ב במהלך עונת החגים צפויות לרשום עלייה שנתית של 40-42%. כלל מכירות התכשיטים בארה"ב בשנת 2021 צפויות להסתכם ב-94 עד 95.3 מיליארד דולר – עלייה של 51% עד 53% לעומת 2020.

 

מאת עידן גולן 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן