שעוני יהלומים אירוסין יוקרה

שעוני אירוסין: הדבר הגדול הבא בענף התכשיטים?

יותר ויותר זוגות מוותרים על טבעת היהלום המסורתית לציון אירוסין, לטובת שעוני אירוסין ניטראליים מגדרית לשני בני הזוג, כך קובע דוח החתונות החדש של Lyst Insights.

 

דוח החתונות לשנת 2021 של Lyst Insights, צופה כי נראה בשוק יותר ויותר שעוני יוקרה, והתחזקות של קטגוריית שעוני האירוסין. מורגן לה קאר (Morgan Le Caer) מחברת Lyst, מסר כי "העונה, יותר זוגות מוותרים על טבעות מסורתיות כמתנות לרגל אירוסין, ובוחרים במקומן בשעונים ניטראליים מגדרית".

 

בנוסף, מצביע הדוח על עלייה שנתית של 42% בנפח החיפושים באינטרנט אחר שעונים, המופיעים לצד מונחים כגון כגון 'זוג', 'אירוסין' ו'חתונה'.

 

שעוני יוקרה יהלומים שווייץ
צילום: Creative Lab / shutterstock.com

על פי IDEX Online, "את המעבר מהבחירה המסורתית, מובילים באופן חלקי זוגות מאותו מין, ונשים שרוצות לרכוש מתנה לבני זוגן אחרי שקיבלו מהם טבעת אירוסין".

 

גם האתר today.com פרסם לאחרונה כתבה בנושא, הקובעת כי מגמת שעוני האירוסין מתחזקת מזה תקופה. מחקר התכשיטים והאירוסין של The Knot לשנת 2019, למשל, ציין כבר לפני שנתיים כי "זוגות מציעים נישואין עם פריטים שאינם טבעות, אך משמעותיים באותה מידה – שעונים, צמידים, חופשה, או אפילו תשלום מקדמה על בית, בכסף שהיה משמש לקניית טבעת".

 

גבר ואשה בחנות תכשיטים
צילום: Syda Productions

כתבה נוספת בנושא פורסמה באתר ShopStyle, ומעלה ממצאים דומים: נפח החיפושים של המונח "שעוני נשים" (women’s watches) רשם עלייה שנתית של 33%, המונח "שעוני גברים" (men’s watches) התחזק ב-31%, והיקף החיפושים אחר "שעונים" באופן כללי, עלה ביותר מ-23%.

 

שלי בראון (Shelley Brown), עורכת בכירה בנושא אופנה וביוטי באתר The Knot, שהתראיינה לאתר today.com, מסרה כי המעבר של זוגות לשעוני אירוסין משקף באופן חלקי שינוי בעולם שלאחר הקורונה. "כולנו לקחנו לעצמנו רגע לחשוב, ולמסורות רבות כבר אין את אותו משקל אחרי המגיפה. אני רואה עלייה של מגמות, כמו שעוני אירוסין, המשקפות את הערכים שלנו – ציפייה לדברים עם יותר משמעותית. לחלק מהזוגות, טבעת אירוסין לא מרגישה אותנטית, ולכן חלופה כמו שעון יכולה לשמש כסמל אישי יותר להתחייבות שלהם".

 

חנות תכשיטים יהלומים מכירות
צילום: Daniel Jedzura / shutterstock.com

האם שעוני אירוסין יישארו באופנה? קייטי בראונסטין (Katie Brownstein), מנהלת שיווק בחברת תכנון החתונות Joy, טוענת כי "שעון לא מייצר מיידית תחושה של 'מחויבות' לאחרים, לכן זה תלוי בסופו של דבר בבני הזוג, שמחפשים משהו ייחודי ואישי עבורם, בין אם מדובר בטבעת או בשעון. מסורתית, גברים לא עונדים טבעות לאחר האירוסין, לכן זה לא משפיע על האופן שבו הם מבטאים את הסטטוס של מערכת היחסים שלהם". 

 

היסטוריונית האופנה, קימברלי כריסמן-קמפבל (Kimberly Chrisman-Campbell), שהתראיינה אף היא בכתבה, מצהירה חד-משמעית כי שעונים הם אמנם אופציה נחמדה, אך אין למגמה מספיק מומנטום כדי להחליף את טבעות האירוסין המסורתיות. "אני לא חושבת שמדובר בתחליף מושלם לטבעת, כי הוא לא מודיע לעולם שהעונד מאורס או נשוי; כדי לעשות זאת, עדיין צריך לשים טבעת על האצבע", סיכמה. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן