דלפק בחנות תכשיטי יהלומים

מחקר: המכירות בעונת החגים – "בשורה חיובית" לקמעונאי תכשיטים

דוח תובנות היהלומים (Insight Report) של דה בירס (De Beers) לחודש מרץ 2020, מסכם את מגמות המכירות של תכשיטי יהלומים בעונת החגים של 2020, ונפתח באופטימיות שופעת: "המציאות של 2020 הייתה אמנם עגומה, אך עונת החגים הובילה לתחזית אופטימית לשנה החדשה", נכתב בדוח, וזאת "בזכות תקווה לעידן חדש בממשלה, הזרמת כספי תכנית התמריצים […]", וחדשות בדבר החיסונים הקרבים לקורונה ו"הביצועים החזקים בשווקים הפיננסיים". לפניכם כמה מהנקודות העיקריות בדוח. 

רבעון רביעי מצוין למכירות התכשיטים

מכירות התכשיטים ברבעון הרביעי היו טובות. כקטגוריה, הכוללת תכשיטים ושעונים בהתאמה אישית, נרשמה ירידה קלה של 4.3% במכירות, אולם מכירות התכשיטים אונליין זינקו ב-44.6%. תכשיטי יהלומים קלאסיים היו הקטגוריה המצטיינת במכירות.  

 

קניון חנויות תכשיטים קורונה
צילום: Syda Productions / shutterstock.com

לדברי דה בירס, "הרלוונטיות של תכשיטי יוקרה התחדדה בהקשר של המגיפה, וזה הוביל לזינוק ברכישות של תכשיטי יקרים, כגון טבעות אירוסין ועגילי סוליטר צמודים, ושעונים בדרגת השקעה […]".

 

צ'רלס סטנלי (Charles Stanley), נשיא פוראברמארק (Forevermark) בארה"ב, ציין בדוח כי טבעות יהלומים ועגילי יהלומים צמודים במשקל 1 קרט ומעלה היו הפריטים שנמכרו טוב במיוחד לעומת השנה הקודמת, כמו גם תכשיטי יהלומים קלאסיים".

יהלומים טבעיים לעומת יהלומי מעבדה

בסקר העוסק ביהלומי מעבדה, שאותו ביצעה דה בירס בקרב כ-5,000 נשאלים במהלך עונת הקניות לרגל החגים (אמצע דצמבר), עלה כי הצרכנים האמידים מודעים יותר לתכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה.

 

תכשיטי יהלומי מעבדה סינתטיים
צילום: Lightbox Jewelry

על פי המחקר, 66% מהנשאלים מודעים ליהלומי מעבדה, שנתפסים כ"חדשים, מודרניים, כיפיים ומושכים לקניות אימפולסיביות או לרכישות עצמיות". 47% מהצרכנים ציינו כי אינם מסכימים עם ההצהרה כי יהלומי מעבדה הם "אמיתיים", אך "צרכנים עדיין ישקלו ברצינות לרכוש אותם מהסיבות לעיל, כי הם 'אופנתיים', ועולים פחות מיהלומים טבעיים".

 

הסקר העלה גם שצרכנים מייחסים ליהלומים טבעיים את ההגדרות המרכזיות לקטגוריה, כלומר "אותנטיות" (60% לעומת 6% בלבד שציינו זאת ביחס ליהלומי מעבדה), "רומנטיים" (41% לעומת 6% ליהלומי מעבדה), ו"יגרמו לי להרגיש מיוחד/ת" (37% לעומת 3%). בנוסף, 7 מ-10 צרכנים הצהירו כי לא ישלמו יותר מ-1,000 דולר עבור יהלומי מעבדה.

 

לקריאת המחקר המלא לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן