platinum bars and grains 63

צמיחה משמעותית במגזר תכשיטי הגברים

תכשיטים כבר אינם תענוג השמור לנשים בלבד. גברים בימינו לא נמנעים מענידת תכשיטים בעלי הצהרה או אביזרים משובצי יהלומים. יצרנים וקמעונאים עומדים בקצב הביקושים וכוללים יותר קולקציות שמתאימות לשינוי בגישה של הגבר ההודי המודרני, מדווחת מריאן אלפאט (MaryAnn Alpatt).

 

טבעת-זהב-לגבר-ספיר-כחול
צילום:Tzoffeys 8-13

״במובן הרחב יותר, גברים משנים את התפיסה שלהם בנוגע לאופנה ותכשיטים חווים שינוי דרסטי בעוד הגבר ההודי המודרני מקפיד על הופעתו ותדמיתו יותר מאשר בעבר. גברים הפכו הרפתקנים ומרבים להתנסות. אנשי עסקים רוכשים תכשיטים מעודנים, אבל הבליינים של היום ראוותניים מאוד וקונים הרבה תכשיטים משובצי אבני חן״, ציין פראדיפ ג׳טהאני (Pradeep Jethani) מג׳ט ג׳מס (Jet Gems) במומבאי.

 

״גברים הודיים עונדים תכשיטים יוקרתיים ומתחברים לצד היצירתי והאסתטי שלהם. הבאזז סביב תכשיטי הגברים גובר וכולם רוצה להיות חלקים מזה. הודו היא השוק השלישי בגודלו בעולם לתכשיטי יוקרה של גברים, והם מרבים לענוד צמידים, טבעות ועגילים. כיום, אביזרים הפכו לחלק חיוני מהמלתחה הגברית״, אמרה ואישאלי בנרג'י (Vaishali Banerjee), מנהלת גילדת הפלטינה הבינלאומית בהודו (PGI). ״גישתם של גברים לתכשיטים משתנה. הדור הצעיר מתנסה בקישוטים שעד כה נחשבו נשיים בלבד. הצעירים מחפשים תכשיטים שמעניקים להם מראה יחודי ומובחן״, ציינה.

 

 

״גברים הופכים מודעים למראה שלהם ומוציאים הרבה מאוד כסף על טיפוח וגינדור אורח החיים שלהם בדרכים שלא ראינו בעבר. הגבר של ימינו מוציא כסף על בגדים יקרים, מוצרי שיער אופנתיים וכן על תכשיטים״, אמר סאוראב גדגיל (Saurabh Gadgil) מ-PN Gadgil Jewellers בפונה.
יש סיבות רבות לשינוי בגישה ובפתיחות בכל הנוגע לתכשיטים גבריים. גברים מרגישים יותר ויותר בנוח עם הרעיון של תכשיטים הודות להשפעות מעולם הבידור. ״אני חושב שזה מחזורי. גברים הודיים עונדים תכשיטים במשך מאות שנים, זה פשוט התעדן עם הזמן. כמו כן, יש השפעה מערבית רבה על הבחירות שאנחנו עושים היום, ועיצובים ומגמות בינלאומיות מהווים גם הם מקורות השראה״, הסביר פראסאד קפרה (Prasad Kapre) מ-Style Quotient Jewellery.

 

חפתים מרוסיה לגבר
צילום:היהלום

 

 

 

מגמות
גברים מעדיפים עיצובים מינימליסטיים, מסביר סידהרתא סאוונסוקה (Siddharthaa Sawansukha), מנהל Sawansukha Jewellers מכלכותה. לדבריו, גברים מעדיפים תכשיטים עכשוויים ליום יום ובוחרים תכשיטים הודיים מסורתיים לחתונות. ״כפתורים, סיכות וכיוצא באלה הפכו לחלק מהותי מלבוש החתונה של הגבר המודרני״, אמר סאוונסוקה. לדבריו, בעוד 80% מלקוחותיו מעדיפים לרכוש טבעות, צמידים ושרשראות זהב, יש עניין גובר גם בפלטינה וזהב לבן. ״טווחי המחיר המועדפים הם 1-1.5 מיליון RS. אנחנו מציעים גם ארנקים, אבזמים, כפתורים ועוד פריטים משובצי יהלומים למתנות״.

 

 

יהלומים כבר אינם החברים הכי טוב רק הנשים והגברים של היום קונים טבעות יהלומים מסוגננות, הסביר סנג׳אי ג׳אגוואני (Sanjay Jagwani), מנהל Notandas Jewellers ממומבאי, שציין כי קולקציות צמידי החוליות והצמידים משובצי היהלומים שלהם פופולריים מאוד בעונת החתונות. החברה מציעה גם עיצובי אמרלד ושרשראות polki עבור החתן המודרני. בכל הנוגע למתכות המועדפות, אומר ג׳אגוואני, ״גברים בגילאי 30-45 מעדיפים זהב לבן 18 קרט, ואילו גברים מעל גיל 50 מעדיפים את הצבע הצהוב, אשר מסמל ערך וטוהר״.

 

עליה בפלטינה
במגזר תכשיטי הגברים שרשראות וצמידים היוו את הגורם העיקרי לעליה של 28% במכירות הפלטינה בהודו, כך על פי דו״ח Retail Barometer של GPI מ-2014. נראה שהעתיד ממשיך להיראות מבטיח.

 

מלבד טבעות חתונה מפלטינה, המגמות הנוכחיות בתכשיטי גברים כוללות טבעות, kadas, שרשראות וצמידים. PGI מתכננת לענות על הביקוש בקרב גברים שעומדים להינשא עם המותג Evara, שהם מקווים כי ימשוך את החתן ההודי המודרני.

 

 

 

מבוסס על כתבה שהופיעה ב-Solitaire Magazine. באדיבותSolitaire International

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן