עונת החגים תכשיטים יהלומים

עונת החגים מתחילה: תחזיות חיוביות למכירות התכשיטים בארה"ב

מכירות התכשיטים בארה"ב המשיכו לעלות בספטמבר, זה החודש השלישי ברציפות, בסימן חיובי נוסף לכך שענף היהלומים והתכשיטים יסיים את 2019 טוב ממה שהתחיל אותה, כך עולה מסקירה שמתפרסמת באתר IDEX Online. 

 

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארה"ב עלו בספטמבר ב-6%, לאחר עליות קלות של 1% ו-2% ביולי ואוגוסט, בהתאמה. זוהי העלייה השנתית החזקה ביותר מזה 13 חודשים. מכירות תכשיטי היוקרה עלו ב-5.9% ומכירות שעוני היוקרה עלו ב-6.6%. המכירות בחניות המתמחות בתכשיטים רשמו עלייה של 7%, והתחזקו מעט על חשבון נקודות מכירה אחרות של תכשיטים.

 

הנתונים נותנים רוח גבית חשובה לקמעונאי התכשיטים, ממש לפני תחילתה של עונת החגים החשובה, שמתחילה בסוף השבוע הקרוב. היום (חמישי) הוא חג ההודיה, ומחר יצוין "בלאק פריידי" – הכינוי ליום שישי הפותח את עונת הקניות שבין חג ההודיה לחג המולד. ביום שבת יצוין יום העסקים הקטנים, ויום שני הקרוב הוא "סייבר מאנדיי", המקבילה המקוונת של בלאק פריידי.

 

גבר ואשה בחנות תכשיטים
צילום: Syda Productions

בענף היהלומים והתכשיטים מקווים להמשיך את התנופה ולסיים את השנה חזק, כאשר מחקרים שפורסמו לאחרונה מחזקים את התחושה החיובית בענף.

התחזית: מיליוני קונים ועלייה במכירות

 

דו"ח חדש של פדרציית הקמעונות הלאומית (NRF) בארה"ב הצביע על עלייה שנתית של 4.2% במכירות הקמעונאיות באוקטובר, ועל עלייה עונתית של 0.2%. "למרות האטה הדרגתית בכלכלת ארה"ב, הצרכנים מצויים במקום טוב, והמכירות הקמעונאיות באוקטובר היו צעד קדימה לקראת עונת החגים החשובה ביותר", מסר הכלכלן הראשי של ה-NRF, ג'ק קליינהנץ (Jack Kleinhenz).

 

הדו"ח צופה כי 165.3 מיליון אמריקאים יעשו קניות בסוף השבוע הקרוב, בין חג ההודיה והסייבר מאנדיי:  39.6 מיליון צרכנים בחג ההודיה, 114.6 מיליון איש בבלאק פריידי, 66.6 מיליון איש ביום העסקים הקטנים ביום שבת, 33.3 מיליון איש ביום ראשון, ו-68.7 מיליון איש בסייבר מאנדיי, שינעל את סוף השבוע העמוס.

 

סייבר מאנדיי, מקלדת
צילום: Icatnews

מבין הצרכנים שמתכננים לעשות שופינג בסוף השבוע, 47% יתחילו בחנויות פיזיות, לעומת 41% שיתחילו אונליין.  הצרכנים הצעירים (18-24) הם הצפויים ביותר להתחיל בקניות כבר בחג ההודיה (88%), וכמוהם גם 84% מהצרכנים בגילאי 25-34. מבין כלל הצרכנים, 69% יתחילו בקניות לעונת החגים כבר בסוף השבוע הקרוב.

 

סקר נוסף של קבוצת NPD בארה"ב, שכותרתו "סקר כוונות הקנייה בעונת החגים", מציע פילוח מפורט יותר. על פי הסקר, צעירים מדור ה-Z (ילידי 1995-2015) יתמקדו בבלאק פריידי, וירכשו בעיקר ביגוד, אקססוריז ומוצרי אלקטרוניקה. המילניאלס (בני 22-37) יוציאו פחות מדור ה-X וה"בייבי בומרס", אך שליש מהם יוציאו יותר מאשתקד בעונת החגים. מעל 20% מהם יתחילו בקניות כבר בבלאק פריידי, רובם אונליין. 

המגמות: טבעות בהתאמה אישית, ונשים הרוכשות תכשיטים לעצמן 

 

מחקרים ספציפיים בנוגע למכירות תכשיטי יהלומים בעונת החגים לא פורסמו, אך שני מחקרים שרטטו מגמות מעניינות בקרב צרכני תכשיטים אמריקאים. 

 

סקר שוק התכשיטים והאירוסין The Knot קבע כי שיא עונת הצעות הנישואין מתחיל בחג ההודיה, וננעל בוולנטיינס דיי בחודש פברואר. הסקר מצביע על מגמה בולטת של תכשיטים בהתאמה אישית: קרוב למחצית מהנשאלים (45%) ציינו כי ביצעו התאמה אישית כלשהי בטבעת שרכשו. בשנת 2018, נשאלים הוציאו בממוצע 6,351 דולר על טבעת אירוסין. 

 

עונת החגים תכשיטי יהלומים
צילום: AlexMaster / shutterstock.com

מחקר נוסף, דו"ח תובנות היהלומים השנתי ל-2019, פורסם לאחרונה על ידי דה בירס (De Beers). על פי מחקר זה, נשים רוכשות לעצמן תכשיטים יותר מאי פעם, כולל טבעות אירוסין. מספר הנשים שבוחרות לעצמן את טבעת האירוסין הוכפל מ-7% לפני חמש שנים, לכ-14% כיום. הנשים שרוכשות לעצמן טבעות אירוסין מוציאות סכום הגבוה בממוצע ב-33% על הטבעת – 4,400 דולר לעומת ממוצע כולל של 3,300 דולר לטבעת אירוסין. 

 

כמו כן, קבע הדו"ח כי למרות הירידה בשיעור הנישואין בארה"ב, "יהלומים ממשיכים להיות הבחירה המובילה, ובפער ניכר, בתכשיטי אירוסין ונישואין". על פי הדו"ח, 8 מ-10 טבעות נישואין וקרוב ל-9 מ-10 טבעות אירוסין בארה"ב משובצות ביהלומים. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן