shopping

עונת החגים בארה"ב: מגמה חיובית במכירות תכשיטי היהלומים

המכירות במהלך עונת החגים בארה"ב, הנחשבת לעונת הקניות החשובה והחזקה ביותר של השנה, רשמו עלייה שנתית של 4%, והסתכמו ב-658.3 מיליארד דולר. עלייה נרשמה גם במכירות שלא בחנויות פיסיות בחודשים נובמבר ודצמבר, שהסתכמו ב-122.9 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 12.6%, כך דווח ב-Diamond World.

 

בתוך כך, ממשיכים לזרום נתוני מכירות של חברות תכשיטים ותכשיטי יהלומים בעונת החגים. סך מכירות התכשיטים בארה"ב רשמו בדצמבר עלייה של 0.7%. חנויות תכשיטים עצמאיות רשמו בממוצע עלייה גבוהה יותר של 1.4%.

 

מהדיווחים עולה כי חלק מן המותגים רשמו תוצאות טובות בעונת החגים, ואילו אחרים רשמו תוצאות מעורבות. ענקית התכשיטים טיפאני ושות' (Tiffany & Co.), למשל, דיווחה על מכירות בהיקף 966 מיליון דולר בתקופת המכירות החשובה של השנה – עלייה קלה לעומת 961 מיליון דולר בעונת החגים של 2015. באמריקה, נרשמה ירידה שנתית של 4% במכירות של טיפאני, הן בסך המכירות שהסתכמו ב-483 מיליארד דולר, והן במכירות באותן חנויות. הירידה במכירות של טיפאני בארה"ב נבעה בין היתר מירידה חדה של 14% במכירות בחנות הדגל של החברה בשדרה החמישית בניו יורק, הממוקמת בסמוך למגדל טראמפ, בשל "הפרעות בתנועה בעקבות הבחירות". באזור אסיה-פסיפיק, עלו המכירות של טיפאני ב-7% ל-200 מיליון דולר. ביפן, התחזקו מכירות התכשיטים של טיפאני ב-16% ל-143 מיליון דולר. באירופה, לעומת זאת, נרשמה ירידה של 10% במכירות התכשיטים, שהסתכמו ב-119 מיליון דולר.

 

במהלך עונת החגים, מכרה אמזון (Amazon) 10,451 קרט יהלומים ו-2.5 מיליון שעונים. לדברי אמזון, מדובר בכמות יהלומים שהייתה מספיקה על מנת לשבץ שש וחצי פעמים את הכתר העצום של המלכה אליזבת ה-2. כמו כן, נרכשו באמזון בעונת החגים לא פחות מ-2.5 מיליון שעונים, כלומר שעון נמכר מדי 1.5 שניות. משקל הזהב בפריטים הללו, לדברי ענקית הקמעונות אונליין, משתווה ל"משקלו של דוב גריזלי".

 

קבוצת בירקס (Birks) רשמה גם כן ביצועים מוצלחים בעונת החגים, ודיווחה על עלייה של 11% במכירות. בארה"ב, נרשמה עלייה של 16% במכירות התכשיטים, ואילו בקנדה נרשמה עלייה של 3% לעומת עונת החגים הקודמת. גם מכירות היהלומים של פוראברמארק (Forevermark) בארה"ב נהנו מעונת חגים מוצלחת, ומכירות החברה צמחו ב-6.4% בעונת החגים.

 

עם זאת, לא כל מותגי התכשיטים רשמו צמיחה. בעונת החגים החולפת, תכשיטי סיגנט (Signet), למשל, דיווחה על ירידה במכירות, בעיקר בשל "ביצועי חסר של סטרלינג (Sterling), חטיבת המסחר האלקטרוני של החברה", כפי שדווח ב-Gem Konnect. סך המכירות של סיגנט הסתכמו ב-1.94 מיליארד דולר, ירידה של 5.1% לעומת 2.045 מיליארד דולר לפני שנה. גם מכירות התכשיטים של סיגנט רשמו ירידה והסתכמו ב-142.5 מיליון דולר – ירידה של 4.2% לעומת 146.0 מיליון דולר לפני שנה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן