חנות של טיפאנ יבפארג

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארה"ב התחזקו קלות ב-2015

השוק הקמעונאי של תכשיטי ושעוני היוקרה בארה"ב רשם ב-2015 גידול במכירות, אם כי בשיעור הנמוך ביותר מזה שש שנים, מאז הכלכלה ותעשיית התכשיטים של ארה"ב החלו להתאושש מהמיתון ההרסני של 2008-2009.

 

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארה"ב הסתכמו אשתקד על פי ההערכות בכ-75.4 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים ראשוניים עדכניים שפרסמה הממשלה, כפי שמראה גרף 1.

 

גרף 1 - מכירות חודשיות של תכשיטים ושעוני יוקרה בארה"ב
צילום:IDEX Online

נתון זה מהווה עלייה שנתית של 1% במכירות, כפי שמראה גרף 2.

גרף 2- מכירות של תכשיטים ושעוני יוקרה בארה"ב, השוואה שנתית
צילום:IDEX Online

 

 

מכירות תכשיטי היוקרה בארה"ב הסתכמו ב- 2015 בכ-66.6 מיליארד דולר, עלייה של 1.1%. מכירות שעוני היוקרה הסתכמו אשתקד על פי ההערכות ב-8.8 מיליארד דולר, עלייה של 0.3%. מכירות שעוני יוקרה היוו מעט יותר מ-12% מכלל מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בשוק האמריקאי.

 

 

גרף 3 להלן מסכם את המכירות של תכשיטי יוקרה ביחס לשעוני יוקרה בתעשיית התכשיטים של ארה"ב, מאז שנת 2003. מהגרף עולה כי מכירות שעוני היוקרה צמחו בשיעור מעט איטי יותר מזה של תכשיטי היוקרה.

גרף 3 - מכירות תכשיטים ושעוני יוקרה בארה"ב בשנים 2004-2015
צילום:IDEX Online

 

מכירות תכשיטנים מומחים בארה"ב – אותם עסקים שרוב גדול מהכנסותיהם מגיע ממכירת תכשיטים ושעונים – הסתכמו על פי ההערכות בכ-30.5 מיליארד דולר בשנת 2015, כפי שרואים בגרף 4.

 

המכירות של תכשיטנים מומחים רשמו ב-2015 עלייה מזערית של 0.1% לעומת שנה קודם לכן, כפי שעולה מגרף 5.

 

במהלך 2015, נתח השוק של תכשיטנים מומחים המשיך להתכווץ; כעת, הם מוכרים רק קצת יותר מ-40% מכלל תכשיטי ושעוני היוקרה שהצרכנים האמריקאים קונים – הנתח הקטן ביותר מאז החל המעקב אחר פילוח המכירות בשוק.

 

עם זאת, יש גם ניצוץ חיובי של חדשות טובות עבור תכשיטנים מומחים: המכירות שלהם בדצמבר עלו על פי ההערכות בכ-5.4%, שיעור צמיחה גבוה בהרבה מהממוצע בתעשייה, שעמד על 2.1%. המכירות בחנויות של תכשיטנים מומחים בעונת החגים של נובמבר-דצמבר עלו ב-4.6%, הרבה מעל הממוצע בתעשייה, שעמד על 2.4%.

 

חשוב לציין כי מדובר בנתונים ראשוניים; הנתונים הסופיים יהיו זמינים עד אמצע 2016, אך אנו לא צופים כל שינוי מהותי במגמות.

 

גרף 4 - מכירות שנתיות - תכשיטנים מומחים (במיליארדי דולרים)
צילום:IDEX Online

 

מכירות גדולות של יהלומים סייעו לתכשיטנים מומחים

 

שני גורמים דחפו את המכירות של תכשיטנים מומחים ב-2015 כולה, וכן בעונת החגים החשובה במיוחד של נובמבר-דצמבר.

 

ראשית, מכירות טובות של תכשיטי יהלומים, במיוחד במחצית השנייה של השנה, כאשר תג המחיר של תכשיטי יהלומים גבוה בהרבה מהמחיר הממוצע של כל קטגוריית תכשיטים אחרת.

שנית, מכירות תכשיטי חרוזים אמנם רשמו האטה, אך נותרו חזקות, וסייעו להגדיל את רמת המכירות השנתיות עבור רוב התכשיטנים המומחים.

גרף 5 - מכירות שנתיות של תכשיטנים מומחים (שינוי שנתי באחוזים)
צילום:IDEX Online

 

 

 

הביקוש לתכשיטי אופנה היה סולידי. עם זאת, חלק גדול מהרכישות של תכשיטי אופנה התבצע ברשתות קמעונאיות המציעות סוגים רבים של תכשיטים, כגון וול-מארט, ג'.ס. פני, קוטסקו ואחרות.

 

גרף 6 - נתח השוק של תכשיטנים מומחים, 1967-2015
צילום:IDEX Online

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאת: קן גסמן, IDEX Online

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן